Mazda3 hatchbackin maailman ensi-ilta Bolognan autonäyttelyssä

Mazda Motor Corporation esittelee täysin uuden Mazda3:n 5-ovisen hatchback-version Bolognan autonäyttelyssä 3. päivä joulukuuta, 2008. Toisen sukupolven Mazda3:sta on jo julkistettu 4-ovinen sedan, joka on tällä hetkellä esillä Los Angelesin autonäyttelyssä. Täysin uuden Mazda3:n 5-ovinen hatchback sisältää samat perusominaisuudet kuin sedan ja tarjoaa urheilullista ajettavuutta ja dynaamista muotoilua yhdessä huippuluokan ympäristö- ja turvallisuusominaisuuksien kanssa.

Ympäristöystävälliset ominaisuudet olivat auton kehitystyössä keskeisessä asemassa. Uusi Mazda3 hyödyntää tehokkaita ja taloudellisia voimansiirtoratkaisuja, monipuolisia painon vähennysmenetelmiä ja luokkansa parhaimmistoon kuuluvaa aerodynamiikkaa.

Kaikki uuden Mazda3:n bensiinimoottoriversiot sisältävät erittäin kehittyneitä ympäristöllisiä ominaisuuksia, kuten maailman ensimmäisen katalysaattorin, joka on valmistettu yksittäis nanoteknologian avulla. Ratkaisu tarjoaa Mazdalle mahdollisuuden vähentää rajallisten luonnonvarojen, kuten platinan ja palladiumin, käyttöä.

Moottorimallisto on räätälöity eurooppalaisia asiakkaita silmällä pitäen ja sisältää uuden 2,2-litraisen turbodieselmoottorin. Muut moottorivaihtoehdot ovat 1,6 ja 2,0 litran bensiinimoottori sekä 1,6 litran turbodiesel. Uusi 2,2-litrainen hienostunut turbodiesel on erittäin suorituskykyinen ja puhdas voimanlähde, joka kehittää runsaasti tehoa mutta kuluttaa vähän polttonestettä. Moottorista on tarjolla kaksi eri versiota: suuritehoinen versio, joka kehittää tehoa 185 hv, ja normaali versio, joka kehittää tehoa 150 hv. Molemmat versiot ovat erittäin vähäpäästöisiä ja noudattavat Euro 5 -päästönormia. Polttonesteen kulutus ja CO2-päästöt ovat huomattavasti matalammalla tasolla nykyiseen 2,0-litraiseen versioon verrattuna.

Täysin uuden Mazda3:n 5-ovinen hatchback-versio paljastetaan 3. joulukuuta Mazdan lehdistötilaisuudessa kello 9:00 (CET).

Avainsanat: