Mazdalla volyymimerkkien tyytyväisimmät asiakkaat

Mazda valittiin Saksassa J. D. Powerin asiakastyytyväisyys – tutkimuksen (Customer Service Index CSI) perusteella parhaaksi volyymimerkiksi vuonna 2015

Mazda3 saavutti selkeän voiton alemmassa keskiluokassa. Sillä on kyseisen segmentin kaikkein tyytyväisimmät asiakkaat. Suomessa Mazda3 on aikaisemmin palkittu mm. Tekniikan Maailman talviautona 2010 yhdessä Toyota Priuksen sekä Skoda Yetin kanssa ja pronssilla vuoden 2014 suuressa talviautovertailussa. Vuonna 2014 se palkittiin vuoden perheautona. Mazda3 on myös ansainnut kansainvälisen RedDot Design Award - palkinnon erinomaisesta tuotemuotoilusta. Loistaviin tuloksiin J.D. Powerin tutkimuksessa ylsivät myös Mazda6, ylemmän keskiluokan toisella sijalla ja Mazda CX-5, kolmannella sijalla katumaasturi / SUV - luokassa.

Palkinnot luovutettiin keskiviikkona 16. syyskuuta 2015 Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä. Autoalaan erikoistunut lehti "AUTO TEST" julkaisi tutkimuksen yksityiskohtaiset tiedot 30. syyskuuta numerossa 10/2015.

J. D. Power - tutkimuslaitoksen järjestämä asiakastyytyväisyys - tutkimus VDS (Vehicle Dependability Study) kuuluu autoteollisuuden maineikkaimpiin tutkimuksiin. Se toimittaa tarkkoja lukuja autoilijoiden tyytyväisyydestä ajoneuvoonsa ja merkkiinsä. Arvioimiskriteereitä ovat laatu/luotettavuus, ulkonäkö ja ylläpitokustannukset. J. D. Powerin vuonna 2015 järjestämään kyselyyn osallistui internetin välityksellä 14 605 autoilijaa. Heiltä kyseltiin kokemuksia ajamastaan autosta noin kahden ajovuoden jälkeen. Tässä ensimmäistä kertaa suoritetussa CSI - tutkimuksessa asiakkaiden vastaukset arvioitiin viidessä eri kategoriassa, aina ajoneuvon luovutuksesta sopimuskumppanin huoltopalveluihin asti.

"Tämä on kokonaisuudessaan suuri menestys Mazdalle", Josef A. Schmid, Mazda Motor Deutschlandin toimitusjohtaja, iloitsee yrityksen sijoittumisesta J. D. Powerin vuoden 2015 asiakastyytyväisyys - tutkimuksessa. "Tulokset näyttävät, että uusi SKYACTIV - mallisukupolvemme vastaa juuri asiakkaiden toiveita – eikä vain heti ostohetkeen liittyvän innostumisen jälkeen. Tuotteen laatu pitää sen, mitä malliemme kaunis ulkonäkö lupaa."

Lisätietoja: Mazda Johtaja Markku Riekkola
358 40 769 2130 / markku.riekkola[at]inchcape.fi

Voit ladata kuvia ja kansainvälisiä lehdistömateriaaleja rekisteröitymällä Mazdan lehdistösivuille osoitteessa www.mazda-press.com