Viettelevää muotoilua, Jaguarin konseptivene

Jaguar Cars on julkistanut jännittävän ja ainutlaatuisen muotoilukonseptin uuden Jaguar XF Sportbraken kansainvälisen esittelyn yhteydessä.

"Concept Speedboat by Jaguar Cars" ilmentää brittiläisen luksus- ja urheiluautovalmistajan käyttämää muotokieltä yllätyksellisessä ja vaikuttavassa paketissa.

Jaguarin muotoilujohtaja Ian Callum: ”Olemme todenneet nykyisten sekä tulevien asiakkaiden pitävän monipuolisesta ja aktiviisesta elämäntavasta. Tuodessamme markkinoille uuden Jaguar XF Sportbraken, meillä oli mahdollisuus luoda visio siitä, miten muotoilufilosofiaamme voidaan soveltaa vaihtoehtoiseen tuotteeseen, jonka keskeisiä ominaisuuksia ovat, autojemme lailla, nopeus ja kauneus.

Jaguarin konseptivene näyttää voimakkaalta. Se mukailee monin tavoin perinteisen pikaveneen ideaa, mutta sen virtaviivainen ja nopea olemus on jotain mikä on tunnusomaista Jaguarille.”

Konsepti on tehty yhteistyössä jahtien muotoiluun erikoistuneen ammattilaisen sekä muotoiluprojektien johtamiseen keskittyvän yhtiön kanssa. Concept Speedboatin runko on valmistettu lasikuidusta ja sen takakansi on tiikkiä. Kannen päälle on asennettu hiilikuidusta tehty evä, jonka muotoilun innoittajana on ikoni Jaguar D-Type. Veneen keula ja tuulilasi on yhdistetty saumattomasti toisiinsa. Punainen 2+1 paikkainen matkustamo huokuu Jaguarin urheilullisuutta. Jaguarin perintöä edustaa polttoainetankin korkki, joka on kuin suoraan Jaguar Series 1 XJ -mallista.

Jaguar tuo mallistoonsa uuden vaihtoehdon, jossa käytännöllisyys yhdistyy merkille ominaisiin tunteisiin vetoaviin ominaisuuksiin. Uusi XF Sportbrake tarjoaa mukavuuden ja urheilullisen ajettavuuden lisäksi mahtavat jopa1675 litrantilat tavarankuljetukseen. Jaguar XF Sportbraken hinnat alkavat 53 842 eurosta.

Lisätietoja Concept Speedboatista Jaguarin tiedotteessa (oheisessa liitteessä).

Hi-res kuvalinkki: https://www.yousendit.com/download/WUJhL0dIQzN0d0dxV2NUQw

Jaguar -johtaja Ismo Pohjonen, puh. 0400 132 323, ismo.pohjonen@inchcape.fi