Industri Kapital on saattanut päätökseen Tikkurila CPS:n sävytysjärjestelmäliiketoiminnan oston. Industri Kapital 2000 -pääomarahasto on saattanut päätökseen Tikkurila CPS:n sävytysjärjestelmäliiketoiminnan oston Kemira Oyj:ltä. Kemira jää uuteen yritykseen vähemmistöosakkaaksi noin 30% osuudella. Tämän lisäksi uudessa yrityksessä, jonka nimeksi tulee CPS Color, ovat vähemmistöosakkaina MB Rahastot sekä yritysjohto. Tikkurila CPS on maailman johtava kehittyneiden sävytysjärjestelmien toimittaja. Järjestelmiä myydään kaikkiin maanosiin lähinnä maaliteollisuudelle. Liiketoiminta työllistää noin 300 henkilöä. Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan. Lisätietoja antavat: Michael Rosenlew, johtaja, Industri Kapital, +46 8 678 95 00 Raimo Piironen, toimitusjohtaja, CPS Color, + 358 9 85 771 Juhani Kari, varatoimitusjohtaja, Kemira Oyj, +358 10 862 1804 www.industrikapital.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00770/bit0002.pdf