Lehdistövierailu ennen G8-huippukokousta

Report this content

Tourism Ireland on mielissään Pohjois-Irlannin valinnasta tämän vuoden G8-huippukokouksen pitopaikaksi.

Maailman kahdeksan rikkaimman maan johtajia isännöi golfkentistään tunnettu viiden tähden Lough Erne -hotelli Enniskillenin kunnassa Fermanagh’n kreivikunnassa. Kesäkuinen huippukokous tulee olemaan yksi kaikkien aikojen arvovaltaisimpia tapahtumia Pohjois-Irlannin historiassa.

Paikalle saapuvat muiden muassa Yhdysvaltain presidentti Barack Obama, Saksan liittokansleri Angela Merkel ja Yhdistyneen kuningaskunnan pääministeri David Cameron. ”Tahdon koko maailman näkevän, kuinka fantastinen paikka Pohjois-Irlanti on”, Cameron on todennut.

Jos et ole saanut kutsua itse huippukokoukseen, paras tapa aistia tapaamisen tunnelmaa on vierailla paikalla etukäteen ja tutustua Fermanagh’n sekä sitä ympäröivien alueiden rikkaaseen kulttuuriin ja perinteisiin.

* Rekrytoimme parhaillaan osallistujia kolmipäiväiselle lehdistömatkalle 27.–29. toukokuuta. Matkan tarkoituksena on tutustua Fermanagh’n kreivikuntaan ja sitä ympäröiviin alueisiin sekä nauttia siitä samasta kulttuurista ja perinteestä, jota G8-johtajille on tarjolla. Paikkoja on rajoitetusti, joten jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä mahdollisimman pian (yhteystiedot alla).

Vuosi 2013 on alkanut Pohjois-Irlannin kannalta erinomaisesti. Yhdistyneen kuningaskunnan vuoden kulttuurikaupungiksi valittu Derry/Londonderry on ollut hyörinän keskipisteessä tammikuun Sons and Daughters -avajaiskonsertista lähtien. Kaupunki on luvannut pysyä uskollisena LegenDerry-motolleen vuoden loppuun saakka. Tulossa onkin hengästyttävä määrä ohjelmaa ja tapahtumia tämänvuotisten Turner-palkintoehdokkaiden näyttelystä ja voittajan julkistamisesta Fleadh Cheoil na hEireanniin eli maailman suurimpaan irlantilaisen kulttuurin juhlaan.

Toimittajille:

LOPPUHUOMIOT

Lisätietoa ja ilmoittautumiset tiedotusvälineiden edustajille tarkoitetuille ryhmämatkoille: Cian O’Callaghan, cocallaghan@tourismireland.com tai +45 3317 7234.

Toimittajalle

Lisätietoa Irlannista on verkkosivustollamme osoitteessa www.ireland.com.

Päivitetty mediahuoneemme on osoitteessa http://media.ireland.com.

Tiesitkö?

Toisen Lough Erne Resortin golfkentistä eli Faldo Coursen on suunnitellut kuusinkertainen major-voittaja Nick Faldo.

Cian O'Callaghan

|Marketing and Publicity Assistant|