Oma valmennusohjelma viestintäjohtajille

Infor aloittaa tulevana syksynä uuden viestintäjohtajille tarkoitetun valmennusohjelman. VPK Executive – Viestintäjohtajan kehittymisohjelmassa keskitytään viestintäjohtajan erilaisiin rooleihin. Ohjelma koostuu kaikille yhteisistä valmennuspäivistä ja henkilökohtaisesta sparrauksesta sekä johtajuusarviosta.

Viestintäjohtajan kehittymisohjelma on tarkoitettu niille, jotka ovat jo jonkin aikaa toimineet viestintäjohtajana tai käyneet Inforin Viestintäpäällikön koulutusohjelman sekä niille, joilla on vähintään 10 vuoden työkokemus viestinnän ammattilaisena.

”Useat Inforin Viestintäpäällikön koulutusohjelman (VPK) käyneistä ovat toivoneet jatko-opiskelumahdollisuutta oman urakehityksensä tueksi”, kertoo uuden ohjelman vetäjä johtaja Paula Pauniaho Inforista.

VPK Executivessa syvennytään viestintäjohtajan tehtävissä vaadittavaan esimies- ja johtamisosaamiseen, kun Viestintäpäällikön koulutusohjelma puolestaan rakentuu viestinnän keskeisten aihepiirien ja alueiden ympärille.

Yhteisten valmennuspäivien lisäksi jokainen VPK Executiven osallistuja saa henkilökohtaista sparrausta valitsemaltaan alueelta esimerkiksi strategisen viestinnän kehittämisessä, muutosviestinnässä, sidosryhmäviestinnässä, kriisiviestinnässä tai esimiesviestinnässä. Sparraajat valitaan Inforin asiantuntijaverkostosta.

Ohjelmaan sisältyy myös PeiliTM-johtajuusarvio. Mittauksen perusteella jokainen osallistuja saa henkilökohtaisen palautteen johtamistyössä tarvittavasta osaamisestaan, kuten johtajuudesta, luovuudesta, tulossuuntautuneisuudesta ja luotettavuudesta.

”Ohjelma vahvistaa monipuolisesti sitä osaamista, jota viestintäjohtaja tarvitsee monissa vaativissa tehtävissään viestintäfunktion johtajana, esimiehenä, johtoryhmän ja johdon jäsenenä sekä sidosryhmäsuhteiden rakentajana”, Pauniaho kertoo.

Ohjelman valmentajina toimivat liikkeenjohdon konsultti Pentti Sydänmaanlakka Pertec Consulting Oy:stä, toimitusjohtaja Riitta Hyppänen CM & HR Consulting Oy:stä, kehitysjohtaja, valmentaja Inkeri Roos-Cabrera Inforista, viestintäjohtajat Pirkko Harrela UPM-Kymmeneltä, Arja Suominen Finnairilta ja Anne Korkiakoski Koneelta.

”VPK Executive on herättänyt suurta kiinnostusta. Lokakuussa alkavan ohjelman aloituspaikoista yli puolet on jo varattu”, Pauniaho kertoo.

Infor on tarjonnut viestintäalan koulutusta jo parikymmentä vuotta. Inforin suosituimpia pitkiä koulutusohjelmia ovat olleet Viestintäpäällikön ja Tiedottajan koulutusohjelmat. Kaksi kertaa vuodessa järjestettävään Viestintäpäällikön koulutusohjelmaan on osallistunut tähän mennessä 500 suomalaista viestinnän ammattilaista.

Lisätietoja: Johtaja Paula Pauniaho, p. 09 1315 1558, paula.pauniaho@tat.fi

Infor on Suomen johtava viestintäosaamisen kehittäjä. Yritys kouluttaa, konsultointi, sparraa, tuottaa viestinnän arviointeja ja mittauksia. Lisäksi Infor tarjoaa apua viestinnän ammattilaisten rekrytoinneissa ja julkaisee alan ammattikirjallisuutta. Infor on osa TAT-ryhmää, johon kuuluvat myös Finnfacts, Taloudellinen tiedotustoimisto ja T-Media. www.infor.fi.