Turun kouluihin virtuaaliopetuksen mahdollistava GoodMoodin verkkoviestintäsovellus Turun koululaitos ottaa käyttöön GoodMood WIP - verkkoviestintäsovelluksen, joka mahdollistaa esimerkiksi videopohjaisen ryhmätyöskentelyn verkossa. GoodMood WIP 3.1 -verkkoviestintäsovelluksen avulla peruskouluissa ja lukioissa voidaan tarvittaessa esimerkiksi järjestää ryhmätyöskentelyä, verkkoneuvotteluja ja -kokouksia sekä webcasting-luentoja ja -esityksiä Internetin kautta. "GoodMood WIP tuo television viestintätehon tietoverkkoihin. Helppokäyttöinen työkalu mahdollistaa verkkoneuvottelut ja webcasting- lähetykset, jotka luovat uusia mahdollisuuksia opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn", turkulaisen GoodMoodin varatoimitusjohtaja Leevi Parsama sanoo. "Esimerkiksi harvinaisten kielten keskusteluharjoituksia voidaan ryhmien opettajien johdolla järjestää verkkoneuvottelun avulla silloin, kun yksittäiset ryhmät ovat siihen liian pieniä." Turun koululaitoksen Tietokone opetuksessa (TOP) -keskuksen johtajan Turkka Sinervon mukaan sovellus tullaan ottamaan käyttöön niin virtuaaliopetuksessa kuin koululaitoksen muussakin työskentelyssä. "Uusien opetussuunnitelmien mukaan kaikkeen opiskeluun tulee soveltaa verkossa tarjottuja palveluja. GoodMoodin verkkoviestintäsovellus on siihen erinomainen väline jo olemassa olevien rinnalle." Sinervo uskoo sovelluksen käytön yltävän ajan oloon myös koteihin saakka. "Voimme esimerkiksi kuvata paneelikeskustelun tai koulun päätöksentekoon liittyvän tapahtuman ja vanhemmat voivat katsoa sitä netin kautta suoraan tai illalla töiden jälkeen. Näin koulunkin tapahtumia pystytään julkistamaan tehokkaasti." Turun koululaitoksen TOP-keskus oli aikoinaan ensimmäinen paikka Suomessa, jossa opettajia ryhdyttiin kouluttamaan tietokoneen käyttäjiksi ja hyödyntäjiksi. Sinervon mukaan keskus on pysynyt edelleen etulinjassa ja kehittää verkkoviestinnän käyttöä opetuksessa koko maan tarpeita ajatellen. GoodMood on erikoistunut B-to-B-sektorin verkkopohjaisiin viestintäratkaisuihin. Vuodesta 1997 GoodMood on ollut digitaalisen liikkuvan kuvan edelläkävijä. GoodMood seuraa ja kehittää uutta digitaalista teknologiaa, visioi huomista ja kokeilee rajoja. GoodMoodin osaamisen takana on yli 50 ammattilaista ja maailman edistyksellisin, liikkuvaa kuvaa hyödyntävä verkkoviestintäsovellus GoodMood WIP 3.1. GoodMoodin asiakkaita palvelee lisäksi globaali Webcasting Service Partner (WSP) -verkosto, joka toteuttaa asiakastarpeiden mukaan webcasting-lähetyksiä eri puolilta maailmaa. GoodMood ideoi myös luovia sisältötuotantoja ja tuottaa näyttäviä sovelluksia verkkoviestintään. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Englannissa ja Saksassa. GoodMood WIP on alallaan johtava reaaliaikaisten ja nauhoitettujen esitysten verkkoviestintäsovellus. Se mahdollistaa liikkuvan kuvan tehokkaan käytön osana yritysten, oppilaitosten ja julkishallinnon viestintäratkaisuja yhdistämällä ainoana maailmassa webcastingin, webkonferenssin ja täysin ohjelmistopohjaisen videoneuvottelun yhteen käyttöliittymää. GOODMOOD WIP® tehostaa organisaatioiden viestintää ja vähentää siihen liittyviä kustannuksia. Lisätiedot: GoodMood Leevi Parsama, varatoimitusjohtaja Matkaviestin: 040 528 9001 Sähköposti: leevi.parsama@goodmood.fi TOP-keskus / Turun koululaitos Turkka Sinervo, johtaja Matkaviestin: 050 590 7474 Sähköposti: turkka.sinervo@tkukoulu.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT01030/wkr0002.pdf