Inion kerää 10 miljoonaa euroa uudella rahoituskierroksellaan

Report this content

Lehdistötiedote 27.01.2004 Inion kerää 10 miljoonaa euroa uudella rahoituskierroksellaan Biomateriaalien innovatiivisiin kirurgisiin sovellutuksiin erikoistunut Inion Oy on saanut päätökseen uusimman private placement - rahoituskierroksen. Rahoituskierroksen suuruus on 10 miljoonaa euroa. Kyseessä on sisäinen rahoituskierros, johon nykyiset sijoittajat osallistuvat pro rata -periaatteella. Inion Oy:n suurimpina omistajina ovat ruotsalainen HealthCap, suomalainen BioFund, sveitsiläinen Bank von Ernst, suomalais- ruotsalainen CapMan/Swedestart sekä amerikkalais-ruotsalainen POD Holding. Muita omistajia ovat suomalaiset instituutiosijoittajat Pohjola, Suomi ja Tapiola. Uusi rahoituskierros on tarkoitettu Inionin patentoiman teknologian, mm. synteettisten bioaktiivisten aineiden ja biolasisovellutusten kehittämiseen ja kliiniseen tutkimukseen, sekä selkärankakirurgiaan ja nivelrikon korjaamiseen tarkoitettujen tuotteiden markkinoille tuomiseen. "Rahoituskierroksen loppuunsaattaminen antaa työrauhan Inioniin seuraavaksi vuodeksi. Tänä aikana tulorahoitus kehittynee suotuisasti ja uskomme saavuttavamme kannattavuuden vuoden 2005 aikana. Liiketoimintasuunnitelmamme mukaiseen orgaaniseen kasvuun tarvittavat eväät ovat nyt siis olemassa", kertoo yhtiön toimitusjohtaja, lääketieteen tohtori Auvo Kaikkonen. Yhteydenotot: Auvo Kaikkonen, CEO Lääkärinkatu 2 33520 Tampere puh. (03) 230 6600 fax (03) 230 6601 auvo.kaikkonen@inion.com Inion Oy Inion Oy on yksityinen, vuonna 1999 Tampereella perustettu yhtiö, joka on erikoistunut innovatiivisten biomateriaalien sekä niiden kirurgisten sovellusten kehitykseen, valmistukseen ja kaupallistamiseen. Yhtiö on lanseerannut patentoimaansa InionTM OPTIMATM -materiaaliperheeseen perustuvat tuotelinjat kasvo- ja kallokirurgian sovelluksiin vuonna 2001, hammaslääketieteeseen ja urheilulääketieteen sovellutuksiin vuonna 2002 sekä ortopediseen murtumakorjaukseen vuonna 2003. Lähivuosien aikana Inion aikoo laajentaa tuotevalikoimaansa urheilulääketieteessä, ortopediassa erityisesti nivelrikon hoitoon sekä spinaalikirurgiassa käytettävillä implanteilla. Edellä mainittujen hankkeiden lisäksi Inion tutkii ja kehittää bioaktiivisia implantteja kudosteknologisiin sovelluksiin. Inion työllistää yhteensä 75 henkilöä Tampereen toimipisteessään sekä Yhdysvaltojen ja Ison-Britannian myyntiyhtiöissään. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/27/20040127BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/27/20040127BIT00380/wkr0002.pdf