Miraklin kasvu Pohjoismaissa kiihtyy Campadre-verkkoshoppailupaikan avaamisen myötä

Kauppapaikkamallin ansiosta Campadre pystyy laajentamaan huipputarjouksia, ja yhtiö odottaa myynnistä yli 50 prosenttia tulevan kauppapaikalta

Yritysten kehittyneintä markkinapaikkateknologiaa Saas-alustalla tarjoava Mirakl ilmoitti tänään, että Pohjoismaiden ensimmäinen ja suurin shoppailukerho Campadre on perustanut online-markkinapaikan osana yhtiön kunnianhimoista strategiaa, jonka tavoitteena on vahvistaa Campadren johtoasemaa Pohjoismaissa.

Mirakl Marketplace -alustalla toimiva Campadre-markkinapaikka on jo käytössä Ruotsissa, ja yksi avataan Suomessa, Norjassa ja Tanskassa alle 2021.

Markkinapaikka antaa Best of Brands -konserniin kuuluvalle Campadrelle mahdollisuuden skaalata tuotevalikoimaansa nopeasti ja helposti ja tarjota siten kerhon 1,5 miljoonalle jäsenelle enemmän suosittuja premium-luokan merkkejä ja tuotteita sekä nykyisissä että uusissa tuoteryhmissä.

Jo 150 kauppiasta on mukana Campadren markkinapaikalla, ja yhtiö pyrkii kaksinkertaistamaan määrän vuoden loppuun mennessä. Markkinapaikan avulla Campadre luo laajan, mutta kuratoidun ja sellaisista kauppiaista koostuvan yhteisön, jotka vastaavat yhtiön standardeja. Tämä takaa, että asiakkaat löytävät Campadresta sellaisia laatutuotteita, jotka vastaavat Campadre brändiä. Markkinapaikka avaa Campadrelle mahdollisuuksia myös kansainväliseen laajentumiseen.

Campadre on ensimmäinen kolmesta uudesta Best of Brands -konsernin yhtiöstä, joka avaa markkinapaikan tänä vuonna. Tämän tuloksena asiakkailla on erilaisia tapoja shoppailla, ja myyjillä erilaisia tapoja myydä. He valitsevat Campadren ja Membersin kaltaisista, jäsenyyteen ja alennuksiin perustuvista sivustoista tai normaalihintaisesta Best of Brands -sivustosta.

Campadre-markkinapaikka on ensimmäinen kolmesta Best of Brands -ryhmän tuotemerkistä, joka lanseeraa markkinat tänä vuonna. Tämän seurauksena asiakkailla on useita tapoja tehdä ostoksia ja myyjillä useita tapoja myydä, olipa kyse jäsen- ja edullisten verkkosivustojen kautta. Campadren ja jäsenten hinta tai täysi hinta Best of Brands -sivustosta.

Näiden kolmen uraauurtavan markkinapaikan myötä Miraklin kasvu kiihtyy ripeästi Pohjoismaissa. Miraklin alustalla Pohjoismaissa toimivat jo yritykset, kuten Afound (H&M), Åhléns, Gigantti ja Ellos verkkokaupat, sekä kansainvälisesti yli 300 muuta, maailman johtavimpiin brändeihin kuuluvaa  verkkokauppaa.

Campadren General Manager Anders Lindquist kommentoi: ”Kauppapaikka on digitaalisen strategiamme kulmakivi, ja se auttaa meitä kasvattamaan 1,5 miljoonalle jäsenellemme joka viikko tarjoamiemme premium-merkkien eksklusiivisten tarjousten määrää. Online markkinapaikallamme on kunnianhimoiset tavoitteet, mm. se, että vähintään puolet verkkomyynnistämme on tarkoitus tapahtua markkinapaikalla. Odotamme innolla, että pääsemme kasvattamaan näitä kolmea markkinapaikkaa – Campadrea, Best of Brandsia ja Membersiä – Miraklin ensiluokkaisen teknologian sekä heidän asiantuntevan tiiminsä tuella.”

”Campadre on alustatarjoajana edelläkävijä. Yhtiö todellakin ymmärtää, millainen voima markkinapaikkamallilla tuotevalikoiman nopeassa laajentamisessa on, kun asiakkaille voidaan tarjota sitä, mitä he etsivät”, Luca Cassina, Miraklen Executive Vice President Customer Success EMEA toteaa. ”Toimialan data kertoo, että kauppapaikat kasvavat yli kaksinkertaisella vauhdilla tavanomaisen verkkokaupan kasvuun verrattuna. Kauppapaikoista on tulossa strateginen välttämättömyys, ja Miraklilla on valmiudet auttaa Pohjoismaisia yrityksiä tarttumaan markkinapaikkojen luomaan kasvu mahdollisuuteen viipymättä.”

Paragaia toimi Campadren markkinapaikan toteutuskumppanina ja teki tiivistä yhteistyötä Miraklin kanssa varmistaakseen markkinapaikan nopean avaamisen asiakkaille. Paragaian toimitusjohtaja ja perustajajäsen Anders Oscarsson kertoo: ”Campadren ymmärrys ja halukkuus vastata nopeasti asiantuntijoidemme neuvoihin auttoi suuresti hankkeen rivakassa läpiviemisessä. Pystyimme implementoimaan alustan erittäin nopeasti. Tähän sisältyivät useiden eri myyntikanavien perustaminen neljään eri maahan sekä olemassa olevan maksuratkaisun ja uuden ratkaisun yhdistävän, räätälöidyn ratkaisun luominen”.

Tietoja Campadresta
Campadre on Pohjoismaiden ensimmäinen ja suurin “shoppailukerho”, jolla on 1,5 miljoonaa jäsentä. Campadre myy muoti-, kauneus-, kodintarvike-, kodinsisustus- ja lifestyle-alan huippubrändien tuotteita ainutlaatuisin tarjouksin. Yhtiö oli Pohjoismaiden markkinoilla edelläkävijä, kun Pelle Törnberg, Mikael Solberg ja Torsten Jansson perustivat sen vuonna 2009. Lisätietoja: https://campadre.fi/

Tietoja Miraklista
Mirakl tarjoaa alan ensimmäistä ja kehittyneintä markkinapaikkaa SaaS-alustalla. Miraklin avulla B2B- ja B2C-kaupan organisaatiot pystyvät perustamaan markkinapaikkoja nopeammin, kasvamaan suuremmiksi sekä varmistamaan että yritys pystyy vastaamaan kuluttajien kasvaviin odotuksiin. Alustat ovat verkkokaupan uusi kilpailuetu, ja maailman luotetuimmat brändit valitsevat Miraklin. Syynä tähän ovat Miraklin kattava ratkaisu, joka käsittää teknologian, asiantuntemuksen sekä Mirakl Connect -ekosysteemin, joiden avulla asiakkaat voivat valjastaa alustaliiketoimintamallin voiman käyttöönsä. Sen avulla monet yritykset, kuten ABB, Astore by AccorHotels, Best Buy Canada, Carrefour, Catch, Changi Airport, Darty, The Kroger Co., Leroy Merlin, Maisons du Monde, Metro ja Toyota Material Handling, saavuttavat nopeuden, skaalautuvuuden ja ketteryyden, joita tarvitaan voittamiseen muuttuvassa verkkokauppaympäristössä. Lisätietoja: www.mirakl.com