Zarges aloittaa kuljetuslaatikoiden solumuovipehmusteiden tuotannon Weilheimissä, Saksassa.

Zargesin kevyet alumiinilaatikot ovat kätevä ratkaisu riippumatta siitä, kuljetatko mittalaitteita, suojavarusteita, armeijan välineitä, sähköisiä instrumentteja tai tarvikkeita terveydenhuoltoa varten. Täydellisesti sovitetut solumuovipehmusteet ovat yksilöllisesti suunniteltu varusteiden mittojen mukaisesti turvallisen kuljetuksen varmistamiseksi. Zarges on pakkausten ja kuljetuksen asiantuntija - vastatakseen paremmin asiakkaan tarpeisiin Zarges on aloittanut oman solumuovipehmusteiden tuotannon Weilheimissa. Zargesin alumiiniset kuljetuslaatikot valmistetaan myös Weilheimissa.

Solumuovipehmusteen tuotantoa varten Zarges on luonut noin 400 m2 tuotantotilan. Useita erilaisia tuotantojärjestelmiä on asennettu, esimerkiksi jakolaitteen, laminointilinjan, vesileikkurin sekä NC jyrsinkoneen paikannusjärjestelmällä. Tuotantolaitos on suunniteltu standardin DIN EN 7715 Part 5 Class P1 - P3 mukaisesti. Tämä tarjoaa käyttäjälle monia etuja koska Zargesilla on nyt mahdollisuus tarjota asiakkaalle täydellisen ratkaisun yhdestä paikasta.

Järjestelmällinen tuotanto

Kuljetettavat esineet asetetaan solumuovipehmusteiden avulla tehokkaasti, jotta ne vievät vähän tilaa ja ovat suojattuna kuljetuksen aikana. Pehmusteita käytetään esimerkiksi herkkien elektronisten laitteiden, työkalujen tai mittalaitteiden kuljettamiseen ja varastoimiseen. Saksan puolustusvoimille Zarges on esimerkiksi kehittänyt ratkaisun, joka vastaa heidän erityisvaatimuksiaan. Zargesin erikoisosaamiseen kuuluu räätälöityjä ratkaisuja: modulaaristen ja räätälöityjen osien avulla Zarges voi mukauttaa pehmusteet ja laatikot juuri tarpeisiin sopiviksi. Solumuovipehmusteet valmistetaan asiakkaan mittojen ja käyttötarkoituksen mukaan. Materiaalivaatimuksina esim. antistaattinen, sähköä johtava tai paloa hidastava ominaisuus tai UV-säteilyn, lämpötilan, mineraaliöljyn tai kemikaalien kestävyys voidaan täyttää yhtä helposti kuin värivalinnat.

– Solumuovipehmusteiden omalla tuotannolla voimme tarjota asiakkaillemme monia etuja. Nyt voimme esimerkiksi lyhentää valmistusaikaa ja siten myös toimitusaikaa. Nyt pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin paremmin tarjoamalla kokonaisratkaisun yhdestä paikasta, kertoo asiantuntija Marko Someroja, Zarges Oy. Voimme myös mennä pidemmällekin, haluamme tulevaisuudessa käyttää solumuovipehmusteita muissakin ratkaisuissa. Aiomme käyttää niitä esimerkiksi vaunujen laatikostoihin terveydenhuoltoalalla.

Tietoa Zargesista

Zarges GmbH on maailmanlaajuinen yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Weilheimissa, Saksan Ylä-Baijerissa. Yrityksellä on noin 800 työntekijää kolmessa eri tuotantolaitoksessa Euroopassa. Ruotsissa ja nyt myös Suomessa Zarges toimii kokonaisomisteisena tytäryhtiönä. Innovatiivinen tekniikka ja laaja kokemus korkealaatuisesta alumiinista ovat nostaneet Zargesin yhdeksi johtavista yrityksistä kolmessa päätuoteryhmässään: Access - Pakkaus-, kuljetus- ja varastointiratkaisut sekä erikoisrakenteet. Zargesin tuotteissa alumiinin monet edut, esimerkiksi kestävyys, keveys sekä korroosion kestävyys yhdistyvät monikäyttöisyyteen. Zargesilta löytyy sopiva tuote jokaiseen tarpeeseen ja tarjoamme myös räätälöityjä ratkaisuja. Zarges on luotettava kumppani niin vähittäiskaupan, ammattilaisten sekä elinkeinoelämän aloilla toimiville asiakkailleen kuin yksityishenkilöillekin. Asiakkaat hyötyvät Zargesin laadusta, osaamisesta ja ammattitaitoisesta palvelusta vielä vuosia Zarges-tuotteen ostamisen jälkeen.

Lisätietoja zarges.fi

Lehdistöhenkilöt

Marko Someroja, asiantuntija
Zarges Oy

marko.someroja@zarges.fi

Matilda Klinga

+46 73-660 81 76

matilda.klinga@inmema.com

Lainaukset

Solumuovipehmusteiden omalla tuotannolla voimme tarjota asiakkaillemme monia etuja. Nyt voimme esimerkiksi lyhentää valmistusaikaa ja siten myös toimitusaikaa. Nyt pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin paremmin tarjoamalla kokonaisratkaisun yhdestä paikasta.
Marko Someroja, Zarges Oy