Käsitietokoneet tehostavat avustuslähetysten jakelua

World Vision on maailmanlaajuinen avustusjärjestö, joka auttaa vuosittain 12–15 miljoonaa ihmistä köyhyyden tai katastrofien koettelemilla alueilla eri puolilla maailmaa. Järjestö on pystynyt vähentämään avustuslähetysten prosessiaikoja 90 % käyttämällä Intermecin CN50-käsitietokoneita yhdessä oman LMMS-ohjelmistonsa kanssa.

World Visionin Senior Advisor Innovation & Partnering Otto Farkas keksi eräällä lentomatkallaan, että järjestö voisi käyttää kenttätyössä käsitietokoneita.

– Huomasin lentokentällä, miten lentoyhtiön henkilöstö huolehti matkustajajärjestelyistä mobiiliratkaisujen ja viivakoodien avulla, Farkas kertoo. Ajattelin silloin, että me voisimme käyttää samantyyppistä tekniikkaa.

Työnsä rekisteröinnissä aiemmin käyttämänsä manuaalisen järjestelmän sijaan World Vision otti käyttöön veden- ja iskunkestävän Intermec CN50 -käsitietokoneen, jolla voidaan yhdessä ”Last Mile Mobile Systems” (LMMS) -ohjelmiston kanssa skannata avunsaajien henkilötunnukset. Järjestelmän avulla voidaan tehokkaammin ja reaaliajassa tarkastaa, että vastaanottajat ovat saaneet oikean määrän oikeanlaista avustusta.

Uuden työmenetelmän ansiosta yksi avustustyöntekijä voi auttaa 1 000 kotitaloutta yhden työpäivän aikana, mihin aikaisemmin saattoi kulua kokonainen viikko. Avunsaajien odotusaika on lyhentynyt näin kokonaisesta päivästä 2–3 tuntiin.

– Tekniikka ei poista inhimillisen kärsimyksen ja köyhyyden taustalla olevia syitä, mutta se auttaa meitä tehostamaan toimintaamme, toteaa World Visionin Applied Technology & Product Development -toiminnan tiiminjohtaja Jay Narhan.

– Intermec CN50 -käsitietokoneen kameran avulla voimme todentaa vastaanottajien henkilöllisyyden. Pitkäkestoinen akku ja iskunkestävyys auttavat myös osaltaan tekemään laitteesta juuri tarvitsemamme, erittäin kätevän ratkaisun.

Tulokset lyhyesti:

• Lyhyempi prosessiaika. World Vision lyhentää prosessiaikoja vähintään 50 % ja jatkuvassa käytössä jopa 90 %.
  • Nopeampi todennus. Intermecin laitteiston ja LMMS-ohjelmiston avulla avunsaajien tunnistusaika on lyhentynyt 60 %.
  • Lyhyempi käsittelyaika. Yksi henkilö voi auttaa 1 000 perhettä yhden työpäivän aikana, mihin aikaisemmin kului yli viikko.
  • Avustuksen vastaanottajien lyhyempi odotusaika. Avunsaajien odotusaika on lyhentynyt kokonaisesta päivästä 2–3 tuntiin.

World Visionin LMMS-ohjelmiston ja Intermec CN50 -käsitietokoneen käytöstä kertova video löytyy osoitteesta: http://youtu.be/MoJKM2LoQKo

Puh.: + 46 8 622 06 59, Sähköposti: pia.clerte@intermec.com

Puh.: + 46 8 622 06 53, Sähköposti: patrik.fredriksson@intermec.com

Lisätietoa on osoitteessa: www.intermec.se. Voit myös seurata toimintaamme osoitteessa www.twitter.com/intermec tai www.facebook.com/intermec.

Intermec on maailman johtavia automaattisen tiedonkeruun, Intellitag RFID -järjestelmien, mobiilin tiedonkäsittelyn, verkko- ja radioviestintäratkaisujen, viivakooditulostimien ja tarrojen kehittäjiä ja valmistajia. Yrityksen tuotteita ja palveluja käytetään teollisuuden aloilla eri puolilla maailmaa parantamaan toiminnan tuottavuutta, laatua ja käytettävyyttä. Intermecillä on paikalliskonttoreita Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Oslossa ja Helsingissä. Lisätietoja on osoitteessa: www.intermec.com

World Vision
World Vision on kristillinen avustus- ja kehitysjärjestö, joka ennen kaikkea auttaa lapsia ja perheitä taistelemaan köyhyyttä ja epäoikeudenmukaisuuksia vastaan. Tavoitteena on auttaa maailman kaikkein huono-osaisimpia ihmisiä. Järjestö palvelee kaikkia ihmisiä uskontoon, rotuun, etniseen taustaan ja sukupuoleen katsomatta. Lisätietoa on osoitteessa: www.wvi.org.