Kajaanin Intersport-kauppiaat valittiin vuoden parhaiksi – kaupassa yli 200 vuotta Intersport-kokemusta

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 3.10.2018

Kajaanin Intersportin kauppiaat Katariina ja Mika Ronkainen on valittu vuoden 2017 Intersport-kauppiaiksi. Finaaliin valikoitui viime vuoden saavutusten perusteella neljä kauppaa. Kajaanin Intersport menestyi etenkin konseptin toteutuksen, myynnin kasvun ja kannattavuuden mittareissa.

Maaliskuusta 2016 Kajaanin Intersportissa kauppiaina toimineet Ronkaiset painottavat valikoimassa sitä, että sen tulee vastata paikallisen asiakaskunnan tarpeisiin. Kaupan myynnistä pukeutuminen on hieman yli puolet ja kengät noin kolmanneksen. ”Perusvalikoimatuotteita myydään paljon, esimerkiksi ulkoilu- ja toppavaatteita”, kauppias Mika Ronkainen kertoo ja jatkaa: ”Koska olemme Kajaanin ainoa urheilukauppa, meille on tärkeää palvella myös eri lajien harrastajia hyvin niin lajiosaamisella kuin valikoimalla. Talvella kysytyimmät tuotteet liittyvät maastohiihtoon ja jääurheiluun, kesällä pyöräilyyn ja jalkapalloon. Teemme myös paljon seurayhteistyötä.”

Asiakkaita palvelee kauppiasparin lisäksi 12 urheilukaupan ammattilaista. Mika Ronkainen kertoo, että kaupassa on yhteensä yli 200 vuotta Intersport-kokemusta. Pisimpään työskennelleet ovat olleet yli 30 vuotta Intersportissa, ja Ronkainen on heille viides kauppias. Ronkainen sanoo palkinnon kuuluvan työntekijöille ja olevan tunnustuksena heidän sitoutumisestaan. ”Kun antaa oikeat työkalut, tämä porukka kyllä tekee tuloksen”, kauppias sanoo. Katariina ja Mika Ronkainen ovat mukana kaupassa päivittäin. Mika Ronkainen pitää tärkeänä, että vähintään puolet työpäivän pituudesta on asiakaspalvelua ja henkilökunnan kanssa yhdessä tekemistä.

Tulevaisuuteen kauppias Mika Ronkainen suhtautuu luottavaisin ja valoisin mielin. Toiminnan peruspilareina hän pitää jatkossakin sitä, että työtä tehdään asiakkaita varten ja että pyritään luomaan joka vuosi kajaanilaisille sopiva valikoima ja hyvää palvelua.

Vuoden Intersport-kauppiaiden palkinto tuli Ronkaisille hieman yllätyksenä – yllätyksenä siksi, että palkinto tuli näinkin alussa kauppiasuraa. ”Olemme kehittäneet kauppiaina perusasioita eli valikoimaa, palvelua, ostamista ja kulurakenteen hallintaa. Oli ilo huomata, että perusasioiden saaminen käytäntöön riitti näin pitkälle kilpailussa.”

Kajaani on Ronkaisille ensimmäinen paikka, jossa he ovat Intersport-kauppiaina. Mika Ronkainen on työskennellyt jo aiemmin Intersport-kaupassa, mutta Katariina Ronkainen tuli kauppiaaksi alan ulkopuolelta. Kauppias Mika Ronkainen pitää Tampereen Lielahden Intersport-kauppiailta Sanna ja Timo Tiitiseltä saamansa tukea ensiarvoisen tärkeänä taustatekijänä siihen, että hän on päässyt kauppiasurallaan eteenpäin. Ronkainen työskenteli ennen Kajaaniin tuloaan Tiitisten Intersport-kaupassa ja kävi tuona aikana kauppiasvalmennuksen. ”Sanna ja Timo Tiitinen antoivat minulle avaimet ja mahdollisuudet kouluttautua. Heidän avullaan olen päässyt omalle yrittäjäpolulle”, Ronkainen kiittää.

Lisätietoja:

K-kauppias Mika Ronkainen, Intersport Kajaani, 050 310 6636, mika.ronkainen@intersport.fi

Ketjujohtaja Juha Nurminen, Intersport-ketju, 050 525 3847, juha.nurminen@kesko.fi

Intersport Finland Oy on Suomen urheilukaupan markkinajohtaja. Intersport International IIC on kansallisista yhtiöistä muodostuva kansainvälinen urheilukauppaketju. Intersport-kauppoja on yli 5 400 yhteensä 46 maassa. K-ryhmään kuuluva Intersport Finland Oy on yhtiön osakas ja omistaa Intersport- ja Budget Sport -lisenssit maassamme. Suomessa on 55 Intersport-kauppaa ja intersport.fi-verkkokauppa. www.intersport.fi

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: