Goldman Sachs ja IJ ostavat saatavia Espanjassa

Luotonhallinta- ja perintäasiantuntija Intrum Justitia ostaa Goldman Sachsin kanssa merkittävän kokoisen saatavasalkun Espanjan johtavilta pankeilta. Kaupan kohteena olevassa salkussa on luottotappioksi kirjattuja lainasaatavia, joiden yhteenlaskettu pääomien ja korkojen arvo on noin 1.4 miljardia euroa. Salkun kauppahintaa ei julkistettu.

"Tämä on toinen Goldman Sachsin kanssa ostamamme salkku ja edellistä Iso-Britanniasta ostettua salkkua suurempi”, toteaa Intrum Justitian pääjohtaja Jan Roxendal. Intrum Justitia on perustanut merkittävien saatavien ostoja varten yhteisyritykset sekä CALYON:n (Crédit Agricole Group) että Goldman Sachsin kanssa. "Kun olemme yhdistäneet omat resurssimme ja kahden voimallisen kumppanimme voimavarat, voimme toimia joustavasti ja ripeästi ja kykenemme näin olemme aiempaa aktiivisempia saatavien ostamisessa tänä vuonna", jatkaa Roxendal. Lisätietoja: www.intrum.com Alkuperäinen tiedote englanniksi http://www.intrum.com/news.cfm?ID=88373BA7-233E-413D-A5E7DA02AFCFD0B6&NewsID=B694ECA7-BDB9-1EFE-6B98C29CB89EEF61 Alkuperäinen tiedote ruotsiksi http://www.intrum.com/news.cfm?ID=88373BA7-233E-413D-A5E7DA02AFCFD0B6&NewsID=B694ECA7-BDB9-1EFE-6B98C29CB89EEF61&LANG=SE