Hollolan Asuntotalot siirtää vuokrien perinnän Intrum Justitialle

Hollolan Asuntotalot Oy siirtää vuokrien perinnän hoitamisen luotonhallinta-asiantuntija ja perintätoimisto Intrum Justitia Oy:lle. Perintä koskee maksamatta jääneitä vuokria. Yhteistyö uuden palveluntarjoajan kanssa alkaa tammikuun alussa. Hollolan Asuntotalot hallinnoi 415 vuokra-asuntoa.

Hollolan Asuntotalot on perinyt vuokrasaatavia ulkopuolisen kumppanin avulla jo vuodesta 1992 asti. – Perinnän ulkoistaminen on ollut järkevää, sillä yhden henkilön työpanos ei riittäisi aikaavievään perimiseen. Lisäksi perinnän asiantuntijalla on käytössään tarvittava ammattitaito ja oikeat kanavat joka suuntaan. Uskomme, että Intrum Justitia hoitaa perintäasioitamme sopimuksen edellyttämällä tavalla, kertoo Hollolan Asuntotalojen toimitusjohtaja Esko Vekkeli. Ennen perintään siirtämistä Hollolan Asuntotalot lähettää yhden muistutuskirjeen. Intrum Justitian periaatteena on päästä asiakkaan kanssa keskusteluyhteyteen, jotta velan hoitamisesta voidaan sopia. Tämä on sekä velkojan, asiakkaan että perintätoimiston etu. – Jos asukas saa perintäkirjeen Intrum Justitialta, on parasta ottaa saman tien meihin yhteyttä ja sopia esimerkiksi maksuohjelmasta. Perintäkirjeestä löytyvät yhteystiedot, puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Kirje on hyvä pitää esillä, sillä siitä löytyy numero jonka avulla asia voidaan käsitellä nopeammin, neuvoo yhteyspäällikkö Jari Honkanen Intrum Justitiasta. Hollolan Asuntotalot Oy on Hollolan kunnan omistama, ja sen 415 huoneistossa on asukkaita noin 1000. Lisätietoja: Hollolan Asuntotalot Oy, toimitusjohtaja Esko Vekkeli esko.vekkeli@hollolanasuntotalot.fi Puh. (03) 871 640 Intrum Justitia Oy, yhteyspäällikkö Jari Honkanen jari.honkanen@intrum.com Puh. (09) 2291 1612