Intrum Justitia: PC-Superstoren omistajalla Sekvencialla maksuvaikeuksia jo pitkään

Luotonhallinta- ja perintäasiantuntijan Intrum Justitia Oy:n Luottopäätöspalvelun tietojen perusteella tietotekniikka-alan ketju PC-Superstoren omistajayhtiö Sekvencia Suomi Oy oli selvissä maksuvaikeuksissa jo yli kaksi vuotta sitten. Verottaja haki Sekvencian konkurssiin lokakuun alussa.

Intrum Justitia tarjoaa yrityksille ja yhteisöille luottopäätössuosituksia ja ostajien maksukyvyn valvontaa. - Elokuusta 2003 lähtien olemme suositelleet toimeksiantajillemme, että ne tekevät kauppaa Sekvencian kanssa ainoastaan vakuudellista luottoa vastaan. Heinäkuusta lähtien olemme kehottaneet Luottopäätöspalvelun toimeksiantajia myymään vain käteisellä Sekvencialle, kertoo osastonjohtaja Kari Rahko Intrum Justitian Luottopäätöspalvelusta. Intrum Justitian tiedot kertovat, onko yrityksellä maksuvaikeuksia ja ennen kaikkea, ovatko yrityksen velat edelleen hoitamatta ja paljonko rästejä on kertynyt. Esimerkiksi elokuussa 2003 Intrum Justitia kertoi Luottopäätös-toimeksiantajilleen, että Sekvenciaan oli kohdistettu useita avoimia perintätoimenpiteitä, joiden arvo oli useita kymmeniä tuhansia euroja. Intrum Justitia on maamme suurin luotonhallinta- ja perintäasiantuntija, jonka perittäväksi annetaan joka toinen perintätoimeksianto Suomessa. Intrum Justitian Luottopäätöspalvelu selvittää yrityksen puolesta asiakkaan luottokelpoisuuden ja valvoo siinä tapahtuvia muutoksia. Yritysrekisterin tiedot perustuvat yrityksiin kohdistuneisiin perintätoimenpiteisiin. Näin ollen ne kertovat viiveettömämmin ja luotettavammin ostajan todellisesta maksukyvystä kuin tilinpäätöstietoihin perustuvat luottokelpoisuusselvitykset.