Lehdistötiedote: Valioravinnon KarpaLact Strong ravintolisä on Vuoden Terveystuote 2010

Oy Valioravinto Ab on voittanut vuosittain jaettavan terveystuotealan palkinnon jo yhdennentoista kerran. Vuoden Terveystuote 2010 KarpaLact Strong on tutkitusti korkealaatuinen karpalouute-maitohappobakteeri -yhdistelmävalmiste pääasiallisesti naisten virtsateiden ja intiimialueiden hyvinvointiin.

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto antaa joka vuosi tunnustusta laadukkaille ja terveyttä edistäville tuotteille valitsemalla vuoden terveystuotteen, luontaiselintarvikkeen, hoitotuotteen ja urheiluravinteen. Kokonaisen karpalon ja probioottien tehokas yhteisvaikutus Tutkimusten mukaan karpalon sisältämät proantosyanidiinit vähentävät haitallisen E.coli bakteerin tarttumista virtsateihin. KarpaLactin vakioitu Cran-Max® -karpalouute sisältää koko karpalon; mehun, kuoret, hedelmälihan ja siemenet. Vatsahapot eivät pääse vahingoittamaan ainutlaatuisella Bio-Shield® – menetelmällä suojattua karpalouutetta, vaan sen aktiivisuus säilyy vaikutusalueille asti. Valikoidut maitohappokannat (probiootit) tehostavat KarpaLactin vaikutuksia pitämällä haitallisten bakteerien ja hiivojen kasvun kurissa intiimialueen ja virtsateiden limakalvoilla. Lukuisat naiskuluttajat ovat ottaneet KarpaLact Strongin omakseen ja käyttävät sitä säännöllisesti. Tästä kertovat myös tuotteen hyvät myyntiluvut. Faktat: KarpaLact Strong - Lanseerattu syyskuussa 2008 - Myydään luontaistuotekaupoissa ja -osastoilla sekä apteekeissa - Hinta 19 – 23€ / 60 kapselin pakkaus - Suositeltu vuorokausiannos (1-2 kaps.) Valioravinnon tuotteet on valittu terveystuotealan voittajiksi useammin kuin minkään muun yrityksen. ”Menestyksemme takana on panostus nykyaikaiseen tuotekehitykseen, teknologiaan ja syvälliseen tutkimukseen yhdistettynä vuosikymmenien aikana saavuttamaamme vahvaan osaamiseen” kiteyttää Valioravinnon toimitusjohtaja Harri Pomoell. Valioravinto viettää tänä vuonna 50-vuotis syntymäpäiväänsä. Oy Valioravinto Ab on apteekkari Bertil Pomoellin vuonna 1960 perustama perheyritys. Valioravinto on Suomen vanhin luontaistuotealan yritys ja keskittyy toiminnassaan ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen luonnon keinoin. Valioravinto asettaa tiukat vaatimukset laadulle, mistä on osoituksena yrityksen lääketehdas ja lääketukkuoikeudet. Valioravinnon tuotevalikoima on laaja ja laadukas. Vuosittain jaettavia terveystuotealan palkintoja on myönnetty Valioravinnolle jo 11 kertaa, useammin kuin kenellekään muulle. Viimeisin voittaja on KarpaLact vuonna 2010. Muita tunnettuja voittajia ovat Carmolis-yrttitipat, Omega7-tyrniöljykapselit, jälkihajuttomat Kyolic-valkosipulitabletit sekä KingoVital ginkgo biloba -tabletit. Valioravinto panostaa tulevaisuuteen ja kehittää uusia tehokkaita, turvallisia ja tutkittuja tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton jäsenet valitsevat terveystuotealan vuosittaiset voittajatuotteet seuraavin kriteerein: - takana on tutkimustietoa ja onnistunutta tuotekehitystä - laaja positiivinen kuluttajapalaute - tuote on terveystuotealan tavoitteiden ja hengen mukainen; se soveltuu itsehoitotuotteeksi terveydestään huolehtivalle kuluttajalle - tuote on laadukas ja luotettava Tietoisku: Noin 50 % naisista sairastaa vähintään yhden virtsatieinfektion elämässään ja riski sairastua lisääntyy selvästi vaihdevuosien jälkeen. Lisätietoja antaa: Farmaseutti Anneli Ulfstedt, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, sähköposti: anneli.ulfstedt@valioravinto.fi Lehdistökontakti Laura Enbom, Invenire Oy, puh: 040 822 8140, sähköposti: laura.enbom@invenire.fi