Strandis avaa kesäkauden iloisin uudistunein ottein

Tulevana viikonloppuna Strandis järjestää Luodossa kesäkauden avajaiset juhlistaakseen talven ja kevään aikana tehtyjä muutostöitä. Perjantain juhla on suunnattu nuoremmalle yleisölle ja lauantai lapsiperheille. Kyläkaupan kehittäminen kohtaamispaikaksi sekä paikallisille että ohikulkeville jatkuu tulevina vuosina. Pitkällä tähtäimellä Strandiksen erottaa isoista ketjuista pienimuotoisuus, monipuoliset ja mielenkiintoiset palvelut sekä alkuperäisyys.

–Viikonloppuna haluamme kesäkauden avajaisilla juhlistaa sitä, että olemme päässeet jo näin pitkälle. Tavoitteenamme on kehittyä paikaksi johon ihmiset tulevat syömään, ostamaan, tapaamaan toisiaan ja viihtymään, kertoo Strandiksen omistaja ja toimitusjohtaja Anders Högberg.

Strandis on Andersin vanhempien, Dage ja Ann-Marie Högbergin, 1980-luvulla perustama perheyritys. Kauppiaspari Anders ja Eva Högberg on pitänyt lankoja käsissään 90-luvun alusta lähtien. Kesäkauden aikana Strandis työllistää kaiken kaikkiaan 30, ja talvella noin 10 henkeä. Strandis on alueella tunnettu etenkin kalansavustamostaan ja M/S Gloskär -saunalaivastaan.

Viime vuosien aikana kilpailu on koventunut lähistöllä sijaisevien muiden kauppojen ja suurten ketjujen taholta. Strandiksen vastaus tiukentuneeseen kilpailutilanteeseen ovat lisäinvestoinnit, monipuoliset palvelut sekä merellisen sijainnin korostaminen.

–Jotta kyläkauppamme pysyisi hengissä, meidän on tarjottava asiakkaillemme lisäarvoa, sitä mitä he eivät löydä muualta. Tänä vuonna me haluamme erityisesti nostaa esiin paikallisten suosiossa olevan, perinteisin menetelmin savustetun kalan, Björkensin lähituotetun lihan sekä elämästä nauttimisen, Anders Högberg jatkaa.

Uuden menun vaikutus yllättävä

Kevään aikana Strandiksen kauppaa on uudistettu ja viestintää on elävöitetty muun muassa uusien verkkosivujen ja Facebook-sivujen avulla. Lisäksi kahvilan ja ravintolan valikoimia on uudistettu. Kahvilassa voi nyt nauttia erikoiskahveista ja ravintolan menu rakentuu oman savustamon ja paikallisesti tuotetun lihan varaan.

Uusi menu vaikutti tilauksiin yllättävällä tavalla.

–Kun uusi ruokalista otettiin käyttöön, yllättävän harva valitsi aiemmin suosikkituotteiden maineeseen päässeitä pizza-annoksia. Lähes kaikki asiakkaat tilasivat kala- tai liha-aterioita à la carte -listalta ja juhlistivat ateriaansa lisäksi jälkiruoalla, Anders iloitsee.

Kuvat:

Lue lisää Strandiksesta:

Lisätietoja

Strandiksen kyläkauppa sijaitsee luonnonkauniilla alueella Storströmmenin varrella Luodossa. Sitä johtavat Anders ja Eva Högberg. Strandiksessa paikalliset ja ohikulkevat pysähtyvät syömään, ostamaan ja nauttimaan. Strandiksessa on kauppa josta voi ostaa päivittäis- ja erikoistavaroita, ravintola, kahvila, kalansavustamo, asiamiesposti ja polttoaineen myyntiä. Strandiksessa voi myös järjestää omia juhlia tai kokouksia, tai vuokrata ainutlaatuisen saunalaiva M/S Gloskärin saaristosaunailtaa varten. Yritykseen kuuluu myös campingalue, joka sijaitsee luonnonkauniilla paikalla Luotojärven rannalla. Alueella on noin 80 karavaanipaikkaa ja 10 mökkiä.