Asustefirma gTIE keräsi mittavan joukkorahoituksen

Kotimainen asusteita suunnitteleva gTIE Oy keräsi joukkorahoituspalvelu Invesdorissa lähes 300 000 euroa osakepohjaista joukkorahoitusta. Onnistunut rahoituskierros nosti Invesdorin kautta sijoitetun kokonaissumman yli miljoonaan euroon.

Suunnittelija Jenni Ahtiaisen taituroimat kaulavaatteet vakuuttivat myös sijoittajat, sillä gTIE Oy keräsi joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta rahoitusta 288 162 euroa. Kerätyllä summalla gTIE rahoittaa Amerikan valloitustaan. Asusteet ovat olleet julkisuuden henkilöiden suosiossa jo jonkin aikaa: niitä ovat kantaneet esimerkiksi Ville Valo, Michael Monroe ja Duudsonit. Lisäksi gTIE-asusteita on nähty myös Golden Globe - ja Oscar-gaaloissa.

Kapasiteetti gTIEn suunnittelijana ei enää riittänyt vastaamaan kysyntään, kun ovet Yhdysvalloissa alkoivat keväällä avautua. Invesdor tarjosi omien asiakkaideni lisäksi myös muille ankkurisijoittajille mahdollisuuden osallistua maailmanvalloitukseeni ryhtymällä pääomasijoittajiksi. Onnistuneen, nopean ja kivuttoman rahoituskierroksen jälkeen olen hyvin onnellinen nainen, Ahtiainen kiteyttää.

– Suurin kiitos kuuluu tietysti projektin tukijoille. Haluan kiittää jokaista, joka projektissamme on mukana. Ilman meihin uskovia sijoittajia olisimme jääneet vain haaveeksi. Myös monelle tulevalle asiakkaalle, jotka eivät meistä vielä mitään tiedä. Kiitos, Ahtiainen päättää kiitollisena.

Rahoituskierros toteutettiin Invesdorin alustalla piilotetussa tilassa. Tämä tarkoitti sitä, ettei kierros ollut julkisesti esillä, vaan yhtiö itse päätti kenelle halusi sijoitusmahdollisuuden antaa. Mahdollisuus sijoittamiseen annettiin gTIEn asiakkaille sekä valikoiduille Invesdorin sijoituskumppaneille.

– Olen todella iloinen, että olemme jälleen pystyneet auttamaan maailmaa valloittamaan lähtevää suomalaista yhtiötä saamaan rahoitusta. Juuri tämä on antoisinta työssämme, kommentoi Invesdorin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Lasse Mäkelä.

Lokakuussa joukkorahoitusta lähtee hakemaan myös helsinkiläinen Mobimus Oy. Mobimus on kehittänyt pilvipalveluina tarjottavat ratkaisut tili- ja isännöitsijätoimistoissa työskentelevien työtaakan vähentämiseen. Tehokkaat tiedonkulun ja asiakasviestinnän työkalut on suunniteltu kohderyhmien tarpeisiin tarkasti. Isännöitsijöille suunnatulla Taloyhtiö.info -palvelukanavalla on jo vakaa asiakaskunta Suomessa, ja yritys hakeekin 150 000–450 000€ joukkorahoitusta viedäkseen tilitoimistoille suunnatun Tallier.info -palvelun Euroopan markkinoille.

Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040-7533 844, lasse.makela@invesdor.com

Jenni Ahtiainen, gTIE Oy, suunnittelija, perustaja, toimeenpaneva voima, puh. 0400 427 876, jenni@gtie.fi

Invesdor on Pohjois-Euroopan ensimmäinen ja johtava avoin pääomapohjaisen joukkorahoituksen palvelu. Invesdorin pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

gTIE lyhyesti:

gTIE on kotimaisvalmisteinen kaulavaatemerkki miehille ja naisille. gTIE suunnittelee mm. kravatinkorvikkeita, solmiohuivimaisia plastroneita, naisellisia kaulakkeita ja skarveja, rusetinkorvikkeita eli viiksekkäitä, huppuja, rohkeampia radikaalimalleja nahasta ja teräksestä sekä hopeakoruja. Kaulavaatteiden lisäksi valikoimaan kuuluu vartalo-, korva-, olkapää- ja hiuskoruja.