Bad Norwegian avaa joukkorahoituksella uusia markkinoita

LEHDISTÖTIEDOTE 15.6.2016 – Bad Norwegian tekee miesten ihonhoitotuotteita rehellisellä, omia teitään kulkevalla asenteella. Yritys on ensimmäisiä joukkorahoitettavia norjalaisia yrityksiä.

“Tavoitteenamme on laajentaa uusille markkinoille, ja kansainväliset sijoittajat voivat auttaa meitä tässä”, sanoo Bad Norwegianin toimitusjohtaja ja perustaja Marius Kristiansen. ”Osakepohjaisen joukkorahoituksen kampanja mahdollistaa meille markkinoinnin yhdistämisen rahoitukseen.”

“Bad Norwegian on mielenkiintoinen brändi ja hyvä esimerkki yrityksestä, jossa suuri liiketoimintaan uskova omistajajoukko voi auttaa yhtiön tuotteiden tuomisessa uusille markkinoille,” sanoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä. ”Olemme iloisia voidessamme auttaa Bad Norwegiania eteenpäin sen kasvupolulla.”

Miesten ihonhoidon tuotteita valmistava Bad Norwegian on jo solminut jakelusopimukset Euroopan ja Pohjoismaiden suurimpien kauneustuotteiden jälleenmyyjien, Douglasin ja Kicksin kanssa. Bad Norwegian tavoittelee siivua kasvavasta miesten ihonhoidon markkinoista panostamalla vahvasti luonnollisiin ainesosiin.

Bad Norwegian on toinen Invesdorin joukkorahoituspalvelussa avattu norjalaisen yrityksen osakeanti. Tähän mennessä näyttää lupaavalta, sillä kampanja on saavuttanut alle viikossa 45 % tavoitteestaan. Yhtiö hakee yhteensä 500 000–2 000 000 Norjan kruunua eli noin 54 000–215 000 euroa tuotekehitykseen, tuotantoon, markkinointiin ja kansainväliseen laajentumiseen.

Norjassa osakepohjaisen joukkorahoituksen välittäminen vaatii sijoituspalvelutoimiluvan. Norjassa helmikuussa Cloud Solutions AS:n ylimerkityllä osakeannilla aloittanut suomalainen Invesdor on markkinoilla ensimmäinen toimiluvallinen toimija.

“Norjan startup-piirit ovat hyvin kiinnostavia juuri nyt ja näemme norjalaisissa kasvuyhtiöissä paljon kiinnostavaa”, Invesdorilla Norjan sijoituskohteista vastaava Peter Moore sanoo. ”Osakepohjainen joukkorahoitus on norjalaisille yrityksille vielä hyvin uusi tapa hakea rahoitusta, joten nyt liikkeellä ovat varhaiset omaksujat, kuten Bad Norwegian.”

Yhteystiedot

Peter Moore, equity director Norja, Invesdor Oy, peter.moore@invesdor.com, +358 45 877 6650

Marius Kristiansen, toimitusjohtaja, Bad Norwegian AS, marius@badnorwegian.com, +47 906 67 858

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy, mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Invesdor media kit

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa osake- ja lainajoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustetun Invesdorin kautta on sijoitettu yli 15 miljoonaa euroa. Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna.

Bad Norwegian lyhyesti:

BAD NORWEGIAN, miesten ihonhoito- ja lifestyle-brändi jossa norjalaiset arvot – lahjomattomuus, rehellisyys ja laatu – yhdistyvät itsevarmaan, omia teitään kulkevaan asenteeseen.

Invesdor Group on eurooppalainen digitaalisen sijoittamisen ja rahoittamisen alusta eri kasvuvaiheissa oleville yrityksille aina startupeista suuriin konserneihin. Emoyhtiönsä Invesdor Oy:n kautta Invesdor Groupilla on sijoituspalvelutoimilupa, ja se tarjoaa laajan kattauksen digitaalisia rahoitusratkaisuja. Invesdor Groupilla on yli 50 000 rekisteröitynyttä käyttäjää yli 150 maasta, ja he ovat sijoittaneet yhteensä yli 130 miljoonaa euroa. https://www.invesdor.com/fi