Cityvaraston osakkeet lisätty Privanetin kauppapaikalle

MEDIATIEDOTE 3.9.2015. Pienvarastoyritys Cityvaraston kevään joukkorahoituskierros oli menestys. Yhtiön osakkeilla voi nyt käydä kauppaa Privanetin Invesdor-listalla sillä välin, kun Cityvarasto valmistelee listautumista monenkeskiselle markkinapaikalle.

Pienvarastoyritys Cityvarasto Oy:n kevään osakeanti Invesdorin joukkorahoitusalustalla onnistui yli odotusten: yhtiö keräsi Suomen historian suurimman osakepohjaisen joukkorahoituskierroksen, 1 008 385 euroa.

Onnistuneen annin jälkeen Cityvarasto valmistelee osakkeidensa siirtoa arvo-osuusjärjestelmään ja listaamista monenkeskiselle markkinapaikalle. Jo ennen pörssilistausta Cityvaraston osakkeet on lisätty Privanetin Invesdor-listalle, jossa osakkeilla on nyt mahdollista käydä kauppaa.

– Nyt myös ne sijoittajat, jotka eivät ehtineet ostaa osakkeita Invesdorin kautta järjestetyssä annissa voivat hankkia osakkeita ennen varsinaista listausta, perustelee Cityvaraston toimitusjohtaja Ville Stenroos. – Varsinaisen pörssilistauksen ajankohtaa tai yksityiskohtia ei ole päätetty.

Cityvarasto Oy on vuonna 1999 perustettu pienvarastoyritys, joka on kasvanut Suomen johtavaksi pienvarastoyritykseksi liikevaihdolla, kannattavuudella, pinta-alalla ja toimipisteiden lukumäärällä mitattuna. Tilikaudella 2015 Cityvarasto työllistää 40 ihmistä, sen liikevaihto on 4,4 miljoonaa euroa ja käyttökate noin 1,4 miljoonaa euroa eli 32 %. Cityvaraston liikevaihto ja kannattavuus ovat parantuneet joka vuosi.

Cityvarasto on 25 toimipisteellään Suomen suurin pienvarastoyritys. Cityvarasto on alan ainoa valtakunnallinen toimija tarjoten pienvarastopalveluita kaikissa suurimmissa kaupungeissa: Helsinki, Espoo, Vantaa, Kerava, Järvenpää, Tampere, Turku, Naantali, Oulu, Jyväskylä, Lahti ja Kuopio. Cityvarasto on nyt kesän kuluessa laajentanut toimintaansa ostamalla Tampereelta YIT Rakennus Oy:ltä Viinikankulman kiinteistön, jossa remontin jälkeen aloitetaan pienvarastotoiminta. Lisäksi Cityvarasto Oy osti alan kuljetuspuolen pioneerilta Veljekset Koppaselta pienvarastoliiketoiminnan 31.8.2015. Kaupan myötä Cityvarasto Oy laajentaa toimintansa kattamaan sekä Vantaan Keimolan että Espoon Kivenlahden.

Ville Stenroos, Cityvarasto, toimitusjohtaja, p. 0400 206106, ville.stenroos(at)cityvarasto.fi

Lasse Mäkelä, Invesdor, toimitusjohtaja, p. 040 7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 7,6 miljoonaa euroa 40 joukkorahoitusprojektille. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoitusalustansa kautta sekä Tekes-tuella.