Fintech-yritys PCKT Money Oyj hakee osakeannilla 800 000 euron pääomaa talouskasvatuksen älypuhelinsovelluksen lanseeraamiseen

Yrittäjäkonkari Jaakko Rytsölän perustama PCKT Money Oyj tuo talouskasvatusta tukevan PCKT-sovelluksen lasten älypuhelimiin. Pankkiriippumaton mobiilisovellus on lapsen ja vanhemman yhteinen taloustaitojen nykyaikainen oppimisympäristö. Nyt valmiille tuotteelle haetaan Invesdorin rahoituspalvelun kautta 400 000–800 000 euron pääomaa palvelun lanseeraukseen ja kansainvälistymistoimenpiteiden aloittamiseen.

PCKT Money Oyj aloittaa osakeannin Invesdorin rahoituspalvelun kautta tiistaina 23. huhtikuuta. Osakeannilla finanssiteknologiayritys hakee 400 000­–800 000 euron pääomaa PCKT-palvelun lanseeraukseen ja kansainvälistymistoimenpiteiden aloittamiseen. Osakkeen hinta on 3,43 euroa ja minimimerkintä 140 osaketta eli 480,20 euroa. Yhtiön arvostus (pre-money) ennen rahoituskierrosta on 3 miljoonaa euroa.

“Toteutamme rahoituskierroksen yhteistyössä Invesdorin kanssa, sillä Invesdorin rahoituspalvelu tarjoaa helpon ja joustavan tavan sijoittaa yhtiöömme. Uskomme, että tavoitteemme seuraavan sukupolven kasvattamisesta vastuullisiksi rahankäyttäjiksi kiinnostaa laajasti ja haluamme kutsua perheet – vanhemmat, kummit ja mummit – osakkeenomistajiksemme toteuttamaan missiotamme”, PCKT Money Oyj:n perustaja ja toimitusjohtaja Jaakko Rytsölä sanoo.

Rytsölä: ”Olen huolissani lasten ja nuorten talousosaamisesta”

Jaakko Rytsölä tunnetaan yrittäjänä ja erityisesti lähes 20 vuotta sitten Jippii Groupin entisenä omistajana, joka IT-kuplan aikana keräsi miljoonaomaisuuden ja menetti kaiken, kun kupla puhkesi.

”Minulla on kaksi pian kouluikäistä lasta ja haluan, että heistä kasvaa itseäni vastuullisempia rahankäyttäjiä. Suomessa miltei 400 000 henkilöllä on maksuhäiriömerkintä ja olen huolestunut siitä, että taloustaidot eivät ole riittävällä tasolla”, Rytsölä sanoo.

Rytsölän huolen jakaa myös moni muu vanhempi: TNS Gallupin selvityksen* mukaan jopa 84 prosenttia vanhemmista kokee, että taloustaitoja pitäisi opettaa kouluissa nykyistä enemmän.

”Aiemmin taloustaitoja opetettiin fyysisen käteisrahan ja säästöpossujen avulla. Käteisen käyttö vähenee kuitenkin koko ajan, joten talouskasvatukseen on luotava uusia menetelmiä. Kehittämämme PCKT-sovelluksen avulla lapset omaksuvat vanhempiensa tuella jo nuorena älykästä rahankäyttöä, viivästettyä tarpeentyydytystä ja oman elämän hallintaa.”

PCKT on lapsen ja vanhemman yhteinen taloustaitojen oppimisympäristö

PCKT Money Oyj lanseerasi maaliskuussa 2019 pankkiriippumattoman, lapsille ja nuorille suunnatun mobiiliapplikaation ja siihen liittyvän viikkoraha- ja maksukortin. Rytsölä kertoo, että sovelluksen tavoitteena on kouluttaa seuraavasta sukupolvesta ­– tämän päivän lapsista ja nuorista – vastuullisia rahankäyttäjiä ja oman elämänsä ekonomisteja.

“PCKT on lapsen ja vanhemman yhteinen oppimisympäristö, jonka avulla he yhdessä näkevät, paljonko rahaa on saatu, mihin sitä on käytetty ja paljonko rahasta on laitettu säästöön tai mahdollisesti sijoitettu. PCKT-älypuhelinsovellukseen liitetty viikkoraha- ja maksukortti on kätevä. Vanhemmat voivat siirtää rahaa lapsen kortille suoraan mobiilisovelluksesta ja saavat halutessa ilmoituksen kaikista lapsen tekemistä ostoista.”

Mastercard-pohjaiset kortit ovat turvallisia ja käyvät maksuvälineenä lähes kaikkialla maailmassa. Palvelun ydin on kuitenkin mobiilisovelluksen ominaisuuksissa, joilla voi seurata rahankäyttöä ja asettaa erilaisia tehtäviä, säästö- tai sijoituskohteita yhdessä lapsen kanssa.

Jaakko Rytsölän vuonna 2003 perustama finanssiteknologiayritys PCKT Money Oyj on Finanssivalvonnan valvonnassa oleva rekisteröitynyt maksupalveluntarjoaja. Konserniin kuuluva kanta-asiakkuuden ja maksamisen järjestelmiin erikoistuneen Devolon Oy:n tunnetuimpia asiakkaita on muun muassa suomalaisten laajasti suosima Museokortti.

* TNS Gallupin PCKT Money Oyj:lle vuonna 2015 teettämä kyselytutkimus, johon vastasi 1 004 suomalaista valtakunnallisesti.

Lisätietoja:

Jaakko Rytsölä, perustajaosakas ja toimitusjohtaja, PCKT Money Oyj

puh. 050 2295, sähköposti: jaakko@rytsola.fi

Lisätietoa julkisesta rahoituskierroksesta: www.invesdor.com/pckt

Kuvia median käyttöön:

PCKT Money Oyj on vuonna 2003 perustettu finanssiteknologiayritys ja Finanssivalvonnan valvonnassa oleva rekisteröitynyt maksupalveluntarjoaja, joka lanseerasi maaliskuussa 2019 lapsille ja nuorille suunnatun, pankkiriippumattoman viikkoraha- ja maksukortin, “PCKT”:n, ja siihen liittyvän mobiilisovelluksen lapsille ja vanhemmille. PCKT Money Oyj:n 100 % omistamat tytäryhtiöt Devolon Oy ja Devolon Oü toimivat Suomessa sekä Virossa ja tarjoavat IT-kehityspalveluita kaikenkokoisille yrityksille. Devolon Oy vastaa myös PCKT-palvelun teknologiakehityksestä. PCKT Money -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 915 tuhatta euroa. www.pckt.fi

Jaakko Rytsölä, perustajaosakas ja toimitusjohtaja, PCKT Money Oyj

puh. 050 2295, sähköposti: jaakko@rytsola.fi

Lisätietoa julkisesta rahoituskierroksesta: www.invesdor.com/pckt (linkki toimii 23.4.2018 alkaen)

Kuvia median käyttöön:

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 16 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelussa on järjestetty yli 60.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor medialle