HYVINVOINTI STARTUP POWAU VAUHDITTAA KASVUAAN OSAKEANNILLA

Suomalainen kasvuyritys Powau tekee kesäkuussa osakeannin yrityksen kasvun vauhdittamiseksi. Yritys aikoo avata nykyisten 7 toimipisteen lisäksi 17 uutta toimipistettä vuoteen 2022 mennessä. Samalla haemme tuotteillemme lisää tavoitettavuutta kasvattamalla vähittäismyyntiä lähikauppojen kautta. Uusien toimipisteiden myötä palkkaamme lähes 60 uutta powaulaista, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Svante Spiik.

Yrityksen viime vuosien huima kasvu ja omaperäinen liiketoimintamalli on saanut jo mukaansa joukon nimekkäitä tukijoita ja sijoittajia, mukaan lukien urheilija Nooralotta Neziri, Fight Backin Pekka Hyysalo ja turkulaisen Sunborn-konsernin.

Terveellistä mutta maukasta

Powau on terveellisten ruokien, kahvilan, joogasalien ja terveyttä edistävän liikunnan yhdistelmä. Yritys tarjoaa omavalmisteisia ruoka- ja juomatuotteita, jotka ovat pääosin kaikki gluteenittomia, maidottomia ja vegaanisia. Powaun leipomossa ja kahviloissa valmistetut tuotteet eivät sisällä valkoista sokeria, vehnäjauhoja tai lisäaineita. Kahvila- ja lounasravintoloiden lisäksi yrityksellä on joogasaleja.

Nykypäivän kiireinen elämäntyyli pakottaa monet syömään kiireessä ja hyviä vaihtoehtoja on harvoin tarjolla. Powau lupaa tarjota herkullisen ja ravitsevan vaihtoehdon pikaruoalle ja elämäntapakompromisseille.

”Urheilijat ja hyvinvoinnistaan huolehtivat ihmiset kuuluvat Powaun vakiintuneeseen asiakaskuntaan. Powaun tavoitteena on nyt tuoda tuotteet tutuiksi kaikille sekä osoittaa, ettei terveellinen tarkoita enää mautonta,” sanoo Svante Spiik.

Matkalla maailmalle

Ruuan terveellisyys ja tasapaino ovat maailmalla jo megatrendejä. Powaun missio on vastata tähän megatrendin kysyntään ja lisätä ihmisten suorituskykyä sekä parantaa jaksamista tarjoamalla päivän tärkeimmät ateriat helposti, ravitsevasti ja ympäristöystävällisesti.

Powau haluaa olla Suomen ja Pohjois-Euroopan johtavia terveellisen ruoan ja elämäntavan toimijoita ja avata Powau-outletit isoihin kaupunkeihin ja urbaaneihin kasvukeskuksiin, joissa on yli 100 000 asukasta.

Outlettien määrä Suomessa on tarkoitus yli kolminkertaistaa vuoteen 2020 mennessä. Uusia pisteitä on suunnitteilla myös ulkomaille Tallinnaan, Tukholmaan ja Berliiniin.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Sijoitusmateriaali saatavilla osoitteessa invesdor.com/powau