Invesdor nimittää kansainvälisiä neuvonantajia

Joukkorahoituspalvelu Invesdor vahvistaa kansainvälistä verkostoaan nimittämällä neuvonantajat Isosta-Britanniasta ja Norjasta. Neuvonantajiksi nimitetään Henrik Ottosson ja Rotem Shneor.

– Uudet neuvonantajamme tuovat Invesdorille arvokasta kansainvälistä kokemusta ja näkemystä muun muassa rahoituksesta, internetliiketoiminnasta ja akateemisesta maailmasta. Tulemme hyödyntämään heidän osaamistaan kansainvälistymisessämme, tiivistää Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Ensimmäinen Invesdorin uusista neuvonantajista, Henrik Ottosson, toimii Lontoosta käsin. Ottosson on tehnyt vakuuttavaa uraa rahoituksen ja investointipankkitoiminnan parissa muun muassa ranskalaisen rahoitusjätti Société Généralen Pohjoismaiden investointipankkitoimintojen johtajana. Ottosson toimii nykyään itsenäisenä liikkeenjohdon konsulttina.

– Sijoittajien ja rahoitusta hakevien välistä linkkiä yksinkertaistava teknologia kasvattaa jatkuvasti vauhtiaan rahoitusmarkkinoilla. Invesdor on osoittanut olevansa tämän liikkeen ytimessä yhtenä Pohjoismaiden joukkorahoituspioneereista, Ottosson perustelee neuvonantajaksi lähtemistään. – Invesdor ei ole ainoastaan auttanut yrityksiä rakentamaan omia menestystarinoitaan, vaan myös asettanut uuden standardin toimialalle. Olen ilolla mukana tukemassa Invesdoria, joka on mielestäni yksi monipuolisimmista joukkorahoitusalustoista ja pohjoiseurooppalaisista menestystarinoista.

Toinen nimitettävistä neuvonantajista on norjalaisen Agderin yliopiston kauppa- ja lakitieteiden laitoksen dosentti, tohtori Rotem Shneor. Shneor on erikoistunut työelämän ja tutkimustyönsä kautta yrittäjyyteen, liiketoiminnan kehittämiseen, kansainväliseen markkinointiin ja internetliiketoimintaan. Shneor koordinoi tällä hetkellä myös Nordic Crowdfunding Alliance -hanketta, jossa Invesdorkin on perustajajäsenenä.

– Ei ole salaisuus, että Pohjoismaita on vaivannut jo pitkään krooninen alkuvaiheen rahoituksen puute, mikä on tukahduttanut kasvuyrittäjyyttä. Osakepohjainen joukkorahoitus voi olla kriittinen osa ratkaisua, ja Invesdor on ollut tiennäyttäjänä tekemässä tästä todellisuutta nopeasti ja menestyksekkäästi, Shneor sanoo. – Olen erityisen vaikuttunut Invesdorin tiimin kyvystä yhdistää pragmatismi nykyisiä rajoitteita päihittämällä ja visio tulevaisuuden haasteita ratkaisemalla. Olen etuoikeutettu saadessani toimia neuvonantajana heille. Toivon, että voimme yhdessä vaikuttaa alkavaan joukkorahoituksen vallankumoukseen auttamalla sekä yrittäjiä että heidän tukijoitaan menestymään Pohjoismaissa ja muualla.

Neuvonantajien nimitys seuraa osakeantia, jolla Invesdor keräsi oman palvelunsa kautta 148 000 euroa 56 sijoittajalta. Kyseinen anti oli jatkoa Invesdorin kesäkuussa järjestämälle annille, jossa yhtiön osakkeita merkittiin yli 290 000 eurolla.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, puh. +358 40 753 3844, lasse.makela@invesdor.com

Invesdor on Pohjois-Euroopan johtavia osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluja. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.