Joukkorahoitus mahdollisuus usealle alalle – nyt sijoituslistalle käsityöläispanimo, muskeliautot ja elektroniikkajäte

Kolme uutta yritystä hakee rahoitusta joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta. Sijoituslistalla ovat nyt Pyynikin käsityöläispanimo, muskeliautojen asiantuntija ja elektroniikkajätteen kierrättäjä.

Pienpanimot ovat usein joukkosijoittajille mieleisiä sijoituskohteita niin Suomessa kuin maailmallakin. Tamperelainen Pyynikin käsityöläispanimo Oy on jo toinen Invesdorin kautta joukkorahoitusta hakeva panimoyritys, ja edellisen tapaan sekin näyttää löytäneen sijoittajayleisönsä, sillä yritys on kerännyt jo yli 191 000 euroa 64 sijoittajalta. Pyynikin käsityöläispanimo keskittyy nokkelilla resepteillä ja käsityöllä pantuihin oluisiin. Yritys pyrkii joukkorahoituskierroksensa avulla investoimaan laitteistoon ja laajentamaan toimintaansa Suomessa. Panimo hakee yhteensä 222 000–256 000 euroa 73,51–76,19 % omistusosuutta vastaan.

Toinen uusi tulokas on Ikaalisissa majaansa pitävä Hakala Performance Oy. Suomen muskeliautopiireissä hyvin tunnettu Hakala Performance tarjoaa muskeliautojen omistajille kaikki tarpeelliset palvelut, kuten modernisointineuvonnan, varaosien maahantuonnin ja kokoonpanon. Hakala Performancen osakeannilla pyritään rahoittamaan varaosaliiketoiminnan ostoa sekä uuden myyntikonttorin avaamista Helsinkiin. Yritys tarjoaa osakkailleen mm. koko perheen tapahtumia ja ratapäiviä muskeliautojen testaamiseen. Yritys hakee yhteensä 80 000–150 000 euroa 47,06–62,50 % omistusosuutta vastaan. Hakala Performancen joukkorahoituskierroksen osakkeita on merkitty jo yli 31 000 euron edestä.

Kolmas Invesdorin listalle lisätty yritys on GA90 Recycling Oy. Tämä on yrityksen toinen Invesdorin kautta järjestetty joukkorahoituskierros. Viime vuoden elokuussa järjestetty ensimmäinen kierros ei saavuttanut tavoitettaan, mutta tällä kertaa elektroniikkajätteen kierrättämiseen keskittyvästä liiketoiminnasta on vakuuttavaa käytännön näyttöä ja asiakassuhteita on solmittu. GA90:n kierrätystoiminta sijoittuu Ghanaan, jossa yritys kerää yhteistyössä paikallisten yhteisöjen kanssa haitallista elektroniikkajätettä ja toimittaa jätteestä kerätyt metallit uusiokäyttöön eurooppalaisille asiakkailleen. GA90 Recycling hakee 25 000–100 000 euroa 3,35–12,18 % omistusosuutta vastaan. Yritys käyttää varat myynnin kasvattamiseen sekä toiminnan laajentamiseen muihin Afrikan maihin.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, puh. 040-7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Invesdor

Invesdor on Pohjois-Euroopan johtavia osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluja. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.