Joukkorahoituspalvelu Invesdor yhteistyöhön Media Startup -kiihdyttämön kanssa

Osakepohjainen joukkorahoituspalvelu Invesdor on yrityskiihdyttämö Nestholman ja Ylen yhteistyössä toteuttaman kiihdyttämöohjelman virallinen joukkorahoituskumppani. Hakuaika syyskuussa käynnistyvään ohjelmaan loppuu 15.8.

Yrityskiihdyttämö Nestholman ja Ylen kansainvälisessä Media Startup Accelerator -ohjelmassa haetaan kasvuyrityksiä, joilla on uusi idea, palvelu tai teknologinen ratkaisu digitaalisten sisältöjen käyttämiseen, luomiseen tai välittämiseen. Invesdor tarjoaa ohjelmaan osallistuville yrityksille tietoa ja ohjeistusta joukkorahoituksen hyödyntämiseen vaihtoehtoisena rahoituskanavana. Ydinajatuksena on tarjota hankkeeseen osallistuville startup-yrityksille kattava valikoima rahoitusvaihtoehtoja.

– Kiihdyttämöissä asiat etenevät sukkelasti ja kehitys on nopeaa; joukkorahoituksen integroiminen tähän ympäristöön tarjoaa kiihdyttämöhenkeen istuvan vaihtoehtoisen rahoitusmallin. Ohjelmaan osallistuvat startupit saavat siis mahdollisuuden päästä osakepohjaisen joukkorahoituksen ”fast trackille”, kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Kiihdyttämöohjelma rakentuu Nestholman malliin, joka tarjoaa helpon tavan isolle yritykselle ja kasvuyrityksille työskennellä yhdessä hyödyntäen samalla toistensa vahvuuksia. Kiihdyttämöohjelmassa pyritään tarjoamaan kasvuyrityksille eri vaiheisiin soveltuvia rahoitusmalleja, ja osakepohjainen joukkorahoitus täydentää mallissa jo mukana olevia julkisia ja yksityisiä rahoitusmekanismeja.

– Joukkorahoitus on osoittautunut toimivaksi rahoituskanavaksi startup-yrityksille. Se on rahoitusvaihtoehto, jonka haluamme tarjota ohjelmaamme osallistuville startupeille. Invesdor on Pohjois-Euroopassa alan johtavia pelaajia, joten näemme kumppanuuden arvokkaana, kommentoi Nestholman toimitusjohtaja Topi Järvinen.

– Nestholma on asiantuntevuudellaan meille mieluinen kumppani. Uskomme yhteistyön hankkeen aikana sujuvan hyvin, mistä hyötyvät ennen kaikkea startupit, Mäkelä sanoo.

Hakuaika Nestholman ja Ylen Media Startup Accelerator -ohjelmaan päättyy perjantaina 15.8. Ohjelmaan valitaan kahdeksasta kymmeneen kotimaista tai Suomen ulkopuolelta tulevaa startup-yritystä.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, perustajajäsen, Invesdor Oy, puh. +358 40 753 3844, lasse.makela(at)invesdor.com

Topi Järvinen, toimitusjohtaja, Nestholma Oy, puh. +358 40 754 3131, topi(at)nestholma.com

Invesdor on Pohjois-Euroopan johtavia osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluja. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

Nestholma lyhyesti:

Nestholma on startup-kiihdyttämö, joka tarjoaa isoille yrityksille ja startupeille uudenlaisen tavan tehdä yhteistyötä. Tavoitteena on tarjota kiinnostaville startupeille mahdollisuus työskennellä, oppia ja partneroitua samalla alalla toimivan ison yrityksen kanssa. Isolle yritykselle Nestholman kolmen kuukauden kiihdyttämöohjelma tarjoaa uudenlaisen ja nopean tavan tehdä kehitys- ja innovaatiotoimintaa sekä löytää ja ohjata uusia partnereita. Nestholma on saanut hankkeeseen tukea Euroopan aluekehitysrahastolta. www.nestholma.com