Joukkorahoituspalvelu Invesdor yhteistyöhön muotikiihdyttämö Telakan kanssa

Invesdor täydentää jatkossa muotialan startup-yrityksiin erikoistuvan TELAKKA-kiihdyttämön toimintaa joukkorahoitusosaamisella. Yhteistyön tavoitteena on auttaa kansainväliseen kasvuun tähtääviä kotimaisia muotiyrityksiä löytämään rahoitusta.

– TELAKKA on kiihdyttämönä uudenlainen toimija muoti- ja design-alalla. On luontevaa, että tuomme toimintamalliin myös uudenlaista rahoitusosaamista. Joukkorahoitus sopii tähän rooliin kuin nakutettu, kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Vuodesta 2010 toiminut TELAKKA tarjoaa yrityskiihdyttämöpalveluja suunnittelijavetoisille muotiyrityksille, jotka tähtäävät kansainväliseen kasvuun. Kiihdyttämöidean taustalla on palkittu suunnittelija ja yrittäjä Kirsimari Kärkkäinen.

– Laajennamme toimintaamme ja tavoittelemme synergiahyötyjä muun muassa rahoituksen alueella. Joukkorahoitus on oiva rahoitusvaihtoehto startupeille, ja Invesdor on alalla vakiintunut, luotettava toimija. Odotamme yhteistyökuvioita innolla, Kärkkäinen sanoo.

Yhteistyön alkajaisiksi Invesdor tulee olemaan mukana kiihdyttämön tapahtumissa sekä tarjoamaan joukkorahoitustietoutta ja -palveluja kiihdyttämöohjelmassa oleville yrityksille.

Kotimainen kiiltokuvaesimerkki joukkorahoitetusta muotialan yrityksestä on kansainvälisen läpimurron kaulavaatteillaan tehnyt gTIE, joka vuonna 2013 keräsi yli 280 000 euroa osakepohjaista joukkorahoitusta Invesdorin kautta.

– Joukkorahoituksessa on huimasti potentiaalia muotialan yrityksille, sillä joukkorahoituskampanjalla suunnittelijat pystyvät yhdistämään asiakas- ja suosittelijapohjan luomisen sekä rahoituksen keräämisen, Mäkelä huomauttaa.

Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, toimitusjohtaja, puh. +358 40 753 3844, lasse.makela(at)invesdor.com

Kirsimari Kärkkäinen, TELAKKA® Accelerator, toimitusjohtaja, puh. +358 40 554 0084, kirsimari.karkkainen(at)designplus.fi

Invesdor on Pohjois-Euroopan johtavia osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluja. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

TELAKKA lyhyesti:

Helsingin Telakkarannassa, entisessä metallivalimossa luodaan uusia työvaatteita ja siivitetään vaatesuunnittelijoita kansainväliseen kasvuun ja menestykseen laaja-alaisen ammattilaistiimin vuosikymmeniä kattavalla tietotaidolla. telakka.com