Joukkorahoituspalvelussa kaksi sporttista uutta yritystä

Joukkorahoituspalvelu Invesdorin sijoituslistalle nostettiin jälleen kaksi uutta yritystä. Tällä kertaa yrityksiä yhdistävänä teemana on liikunta. Osakepohjaista joukkorahoitusta hakevat aurinkopaneelirepuilla mainetta niittävä Tespack Oy sekä Oy Höntsy Ab, joka aikoo tehdä palloilulle saman kuin Elixia kuntoilulle.

Yli 300 000 sijoitettua euroa teki syyskuusta toistaiseksi parhaan kuukauden joukkorahoituspalvelu Invesdorin toiminnassa. Sijoitusten määrä näyttää nyt kasvavan nopeasti joukkorahoitusta hakevien yritysten määrän jatkaessa samanaikaista kasvuaan. Uusimmat sijoituslistalle nostetut yritykset ovat Tespack Oy sekä Oy Höntsy Ab.

Tespack Oy on helsinkiläinen yritys, joka on noussut nopeasti ympäristötietoisten aktiiviulkoilijoiden tietoisuuteen aurinkoenergiaa hyödyntävillä tuotteillaan. Tespackin EU:ssa valmistetut, korkealaatuiset aurinkopaneelireput tarjoavat ulkoilijoille ja pyöräilijöille helpon pääsyn kannettavaan, vihreään sähköön.

Tespackin tiimillä on jo valmiina vahvat kansainväliset suhteet, ja yritys on herättänyt huomattavaa kiinnostusta kuluttajien keskuudessa sosiaalisessa mediassa. Yritys hakee 100 000–175 000 euroa liiketoimintansa laajentamiseen, tuoteportfolionsa jatkokehitykseen ja markkinointiin.

Tamperelainen Oy Höntsy Ab kaupallistaa joukkuepalloilun samaan tapaan kuin liikuntakeskukset ovat tehneet jumppaamiselle. Tätä varten yritys on kehittänyt uniikin, mutta helposti monistettavan konseptin, joka laskee joukkueen löytämisen ja palloilemaan lähtemisen kynnyksen käyttäjälle hyvin matalaksi.

Höntsyllä on jo hallussaan Tampere, mutta yrityksen tavoitteena on laajentua valtakunnalliseksi franchise-ketjuksi muutamassa vuodessa. Tämän kasvun jouduttamiseksi ja Tampereen toiminnan kehittämiseksi yritys hakee 47 500–150 000 euroa joukkorahoitusta.

Molempien yritysten pitchit ovat luettavissa osoitteessa https://www.invesdor.com/en/pitches.

Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Mario Aguilera, Tespack Ltd, toimitusjohtaja, puh. +358 458633996, mario.aguilera(at)tespack.com

Ilkka Virjo, Oy Höntsy Ab, toimitusjohtaja, puh. +35840 5803727, ilkka.virjo(at)hontsy.fi

Invesdor on Pohjois-Euroopan ensimmäinen ja johtava avoin pääomapohjaisen joukkorahoituksen palvelu. Invesdorin pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.