KomeroFood kaksinkertaisti myyntinsä Invesdor-kierroksella

·      Ryminällä ruokakauppoihin tullut kuopiolainen KomeroFood myy ateriapaketteja jo 122 ruokakaupassa.

·      KomeroFood järjesti keväällä Invesdorissa osakeannin, jossa yhtiö nosti yhteensä 480 000 euroa 273 sijoittajalta.

·      Kappalekohtainen myynti kasvoi kampanjan aikana lähes kymmenen prosenttia joka viikko.

Tiedotusvälineille 12.06.2019

Kuopiolainen KomeroFood järjesti keväällä Invesdorissa menestyksekkään osakeannin ja keräsi 480 000 euroa 273 sijoittajalta. Invesdor on helppokäyttöinen digitaalinen sijoitus- ja rahoitusalusta, joka mahdollistaa kasvuyrityssijoittamisen myös pienemmillä summilla.

Kierros toi uusien omistajien lisäksi uusia asiakkaita, ja myynti kasvoi kampanjan aikana keskimäärin 9 prosenttia joka viikko. Myynti kasvoi kaksinkertaiseksi viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Tänä vuonna KomeroFood arvioi liikevaihtonsa moninkertaistuvan viime vuoteen verrattuna.

”Rahoituskierros Invesdorissa oli KomeroFoodille menestys myös markkinointiponnistuksena. Uusien osakkeenomistajien ja rahoituksen lisäksi saimme runsaasti näkyvyyttä, ja myyntimme kaksinkertaistui vuotta aiempaan verrattuna”, KomeroFoodin toimitusjohtaja Pekka Nuutinen sanoo.

KomeroFood myy ruokakaupoista saatavia ateriapaketteja, jotka sisältävät kaikki tarvittavat raaka-aineet herkulliseen ateriaan: oli kyse sitten tomaattikeitosta tai lohipastasta. Tuotteet kootaan käsin Savossa Siilinjärvellä, ja raaka-aineissa suositaan laadukkaita pientuottajia.

Reseptit on kehittänyt muun muassa Mutti-soosin ja somemunakkaan lanseerannut huippukokki Henri Alén, jonka helpoilla resepteillä kymmenvuotiaskin voi kokata herkullisen aterian.

Rahoituskierroksen tuoman medianäkyvyyden lisäksi myyntiä vauhditti Invesdorin yhteistyö Sanoma Media Finlandin kanssa. Invesdor-kierroksen kautta KomeroFoodin brändi ja rahoituskierros saivat merkittävää näkyvyyttä muun muassa Helsingin Sanomissa.

”KomeroFoodin myynnin kasvu on jälleen yksi osoitus siitä, kuinka tehokasta markkinointia avoin osakeanti on yritykselle. Kun itse rahoituskierros on pitkälti automatisoitu, voimme yhdessä kohdeyhtiön kanssa keskittyä markkinointiin. Potentiaalisten sijoittajien lisäksi avoin osakeanti tavoittaa kuluttajia sekä kasvattaa brändin tunnettuutta ja suosiota”, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä sanoo.

KomeroFoodin jälleenmyyjien määrä kasvoi huhtikuussa 213 prosenttia vuotta aiempaan verrattuna. Sijoittajien joukossa on myös jälleenmyyjiä, jotka uskovat tuotteeseen.

“Olen koko elämäni hengittänyt ruokakauppaa. Nyt KomeroFood on tuonut jotain uutta, josta tällainen jääräkin innostuu. Komero-paketit ovat loistava ratkaisu jokapäiväiseen kysymykseen: mitä tänään syötäisiin. Jotkut uskovat Nokiaan, toiset asuntosijoittamiseen, minä uskon Komeroon”, rovaniemeläisen K-Market Hessuntorin kauppias Janne Helisten sanoo.

Lisätietoja:

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor
040 753 3844, lasse.makela@invesdor.com

Pekka Nuutinen, toimitusjohtaja, KomeroFood
044 371 8323, pekka.nuutinen@komerofood.fi

Invesdor Group on eurooppalainen digitaalisen sijoittamisen ja rahoittamisen alusta eri kasvuvaiheissa oleville yrityksille aina startupeista suuriin konserneihin. Emoyhtiönsä Invesdor Oy:n kautta Invesdor Groupilla on sijoituspalvelutoimilupa, ja se tarjoaa laajan kattauksen digitaalisia rahoitusratkaisuja. Invesdor Groupilla on yli 50 000 rekisteröitynyttä käyttäjää yli 150 maasta, ja he ovat sijoittaneet yhteensä yli 130 miljoonaa euroa. www.invesdor.com

KomeroFood lyhyesti:

KomeroFood Oy myy ja markkinoi Komero-ateriapusseja, joissa on Henri Alénin resepti ja kaikki tarvittavat raaka-aineet 2-3 henkilön ruokaa varten. Komero-pussin avulla ruuanlaitto on niin helppoa, että lapsikin osaa valmistaa ruuat vaikka koko perheelle. Valmiiksi mitattujen raaka-aineiden ansiosta hävikkiä ei tule lainkaan. Komero-pusseja voi ostaa hyvin varustelluista ruokakaupoista, joita on nyt reilu 100 ja lisää tulee jatkuvasti. KomeroFoodin missiona on tarjota paras tapa valmistaa herkullista ja terveellistä ruokaa kotona. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen toimipaikka on Kuopio. www.komerofood.fi