Kotikuntoilun tulevaisuus lähtee epäonnistuneesta Kickstarterista ja Sasha Barkovista

Helsinki 15.3.2017 – Pohjoismaistyylisiä kuntoiluvälineitä kotikäyttöön valmistava FitWood Oy otti oppia epäonnistuneesta Kickstarter-joukkorahoituskampanjastaan ja teki osakeannistaan menestyksen jääkiekkotähti Aleksander “Sasha” Barkovin kanssa.

Kotikuntoilulaitteita aina vatsalihasvöistä kotikuntokeskuksiin vaivaa yksi ongelma: ne eivät näytä hyvältä eivätkä istu kodin harmoniaan. FitWood haluaa ratkaista tämän ongelman lisäämällä ripauksen klassista skandinaavista designia.

”Teemme kuntoiluvälineille saman mitä Apple teki mobiililaitteille: teemme niistä hyvännäköisiä ja helppoja käyttää”, sanoo FitWoodin toimitusjohtaja ja perustaja Matias Kukkonen.

FitWoodin tuotteiden visuaalinen miellyttävyys sekä kehonpainoharjoittelun ja kestävän designin kasvutrendit vaikuttavat hyvältä yhdistelmältä joukkorahoitukseen. Yhtiö aloitti myyntiä ja markkinointiaan kehittääkseen tammikuussa Kickstarter-kampanjan. Kampanja ei kuitenkaan onnistunut.

“Saimme turpaamme”, sanoo Kukkonen. “Emme olleet valmiita. Kokemuksemme mukaan joukkorahoituskampanjaa ei kannata aloittaa ennen kuin sijoittajilta on jo sitoumuksia valmiina. Ilman niitä kampanja ei välttämättä saa hyvää alkua eivätkä joukot uskalla hypätä mukaan. Nyt kun tiesimme tämän, käännyimme osakepohjaisen joukkorahoituksen puoleen Invesdorin kanssa. Osakeantimme saavutti minimitavoitteensa toisella viikollaan.”

FitWoodin osakeannin onnistumista vauhditti Aleksander ”Sasha” Barkovin osallistuminen sijoittajana. Sijoituksen lisäksi Barkov on tehnyt yhteistyötä FitWoodin kanssa nimeään kantavan tuotemalliston parissa.

“FitWoodin toimintaa ohjaa erinomainen taju yhdistellä designia ja fitnesstä. Kehonpainoharjoittelu on kasvava trendi, pitkälti siksi että sitä on helppo harjoitella yksinkertaisilla välineillä. FitWood iskee kiinni tähän trendiin tuotemallistolla, jotka helpottavat kehonpainoharjoittelun tekemistä kotioloissa entisestään”, kertoo Invesdorin viestintäpäällikkö Mikko Savolainen. “Yhtiön joukkorahoituskokemus myös näkyy: on ehdottomasti hyödyllistä yrittää ja epäonnistua kerran, sillä seuraavalla kerralla onnistut.”

Lisätietoa FitWoodin osakeantiaineistossa

Yhteystiedot:

Matias Kukkonen, toimitusjohtaja ja perustaja, FitWood Oy
matias.kukkonen@fitwood.com, +358 50 308 0663

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

FitWood lyhyesti:

FitWood tekee kotikuntoiluvälineitä, jotka ovat helppoja käyttää ja jotka näyttävät hyviltä – joka päivä. Luomme fitness-välineisiin uuden kategorian käyttämällä pohjoismaista puuta ja skandinaavista suunnittelua. Tähtäämme kategoriassa globaaliin johtaja-asemaan. Lisää tietoa osoitteessa https://fitwood.com/

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 26 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty 70.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor lukuina 2016

Invesdor medialle