Maailmassa on yli 1.000.000.000 ostoskärryä ja Smartcart aikoo digitalisoida ne kaikki

TIEDOTE

14.3.2019

Verkkokaupan aikakaudella, perinteisen vähittäiskaupan haaste on säilyttää kivijalan kilpailukyky. Suomalainen älykärryvalmistaja Smartcart Oy tuo oman ratkaisunsa tähän – yhdistämällä kaupan ja asiakkaan digitaaliset valmiudet voidaan tarjota sujuva, vaivaton ja nykyaikainen ostoskokemus.

”Kaikki ovat hädissään siitä, miten verkkokaupat ovat hävittämässä perinteiset kivijalkakaupat, ikään kuin kysymyksessä olisi vastustamaton luonnonvoima. Sitä se ei todellakaan ole. Nyt on kivijalan korkea aika iskeä takaisin ja puolustaa markkinaosuuttaan; ottamalla käyttöön uusia innovaatioita ja kehittämällä asiakaspalveluaan entisestään”, sanoo Smartcart Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Petteri Heiman.

Smartcartin älykärryt ovat varustettuja korkealaatuisilla, itselatautuvilla tableteilla, jotka intuitiivisen käyttäjärajapinnan ja huipputasoisen viivakoodilukijan kautta yhdistävät asiakkaan suoraan kaupan digitaaliseen infrastruktuuriin, avaten rajattomia mahdollisuuksia rikastuttaa ostokokemusta.

ASIAKKAILLE

Asiakas lataa digitaalisen ostolistansa kärryyn, joka opastaa hänet löytämään tavarat marketin hyllyistä. Viivakoodinlukija antaa tuotetiedot sekä hinnan ja toimii samalla itsepalvelukassana, antaen asiakkaalle mahdollisuuden maksaa ostokset suoraan kärryyn ja välttää kassajonot.

KAUPPIAILLE

Älykärryjen kautta kauppias on suorassa yhteydessä ja vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Smartcart älykärryt tuottavat myös arvokasta dataa asiakaskäyttäytymisestä, ostokokemuksen parantamiseksi ja myynnin tehostamiseksi.

MAINOSTAJILLE

Media-alustana älykärry on omassa sarjassaan. Smartcart tuo Point of Sale -markkinoinnin aivan uudelle tasolle huimalla 16 prosentin ostokonversiolla. (Vrt. esim. Google 8 % tai YouTube 1 %)

SIJOITTAJILLE

Smartcartin palvelukonsepti jalkautettiin helmikuussa 2017. Kaksi vuotta myöhemmin älykärryjä löytyy yli 100 suomalaisesta supermarketista kuudessakymmenessä kaupungissa, sekä Paraguayn johtavan vähittäiskauppaketjun Superseisin myymälöistä.

“Kuluneet kaksi vuotta ovat pitäneet sisällään niin massiivisen tuotekehityksen kuin myös vahvan kasvun. Olemme erittäin luottavaisia tuotteemme, palvelumallimme ja prosessiemme elinkelpoisuuteen, kun nyt lähdemme monistamaan liiketoimintaamme kansainvälisesti”, Heiman sanoo.

Smartcart Oy:n kautta aikain ensimmäinen yleisöanti alkaa 14. maaliskuuta ja siinä kerätään enintään 1,5 miljoonaa euroa uutta rahoitusta kansainväliseen laajentumiseen.

“There are more than a billion brainless shopping carts out there, and we’re gonna smart them all”.

Yleisöannista tarkemmin:

LISÄTIEDOT

Petteri Heiman

Smartcart Oy

petteri.heiman@smartcart.fi

SMARTCART Oy (Ltd.) on vuonna 2014 perustettu suomalainen teknologia-, palvelu- ja mediayritys, joka on erikoistunut innovatiiviseen markkinointiin, vähittäiskaupan palveluihin ja kuluttajakäyttäytymisen ymmärrykseen. SMARTCART on Euroopan johtava älykkäiden ostoskärryjen valmistaja ja myyjä. Smartcartin palveluratkaisuja on käytössä yli sadassa suomalaisessa supermarketissa (Q4/2018). www.smartcart.fi