Oceanvolt hakee lisärahoitusta tuotannon laajentamiseen

Suomalainen sähkömoottorivalmistaja Oceanvolt on käynnistänyt joukkorahoituskampanjan, jossa se pyrkii keräämään 0,6-2 M € pääomaa Invesdorin online-sijoittajaympäristön kautta.  Osakekurssi on 88,12 euroa osakkeelta ja minimisijoitus on kuusi osaketta. Kampanja käynnistyi 28. toukokuuta ja jatkuu 27. kesäkuuta 2019 saakka. Vaikka kampanja alkoi vasta eilen, on Oceanvolt ylittänyt jo 600 000 euron minimitavoitteen ja sijoituksia on kertynyt jo yli 800 000 euroa.

Oceanvoltin perusti vuonna 2004 sarjayrittäjä ja purjehtija Janne Kjellman, joka ymmärsi moottorin välttämättömyyden nykyajan purjeveneilyssä, mutta halusi luoda hiljaisen ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon dieselmoottorille.

Oceanvoltin sähkömoottorijärjestelmät soveltuvat käytettäviksi purjeveneissä, moottoriveneissä, satamalautoissa ja muissa pienissä ja keskisuurissa kaupallisissa veneissä. Moottorijärjestelmien sisäänrakennetun ohjelmiston avulla Oceanvoltin järjestelmiä voi monitoroida ja huoltaa reaaliaikaisesti Internetin välityksellä. Oceanvoltin SD-vetolaitteet on muun muassa palkittu vuonna 2013 SAIL-lehden Pittman Innovation Award -palkinnolla. Patentoitu ServoProp vetolaite säätölapapotkurilla voitti vuonna 2017 alan arvostetuimman DAME-palkinnon moottori- ja propulsiokategoriassa.

Matkan varrella Oceanvolt on rakentanut maailmanlaajuisen venesuunnittelijoiden, venevalmistajien, laivanrakennusinsinöörien, veneilijöiden ja muiden yhteistyökumppaneiden verkoston. Oceanvolt toimitti sähkömoottorijärjestelmän Conrad Colmanin IMOCA 60 veneeseen vuoden 2016 Vendee Globe varten ja tekee nyt yhteistyötä Alex Thomson Racingin kanssa varustaakseen heidän seuraavan HUGO BOSS-kilpaveneensä vuoden 2020 Vendee Globe -kilpailuun.

Oceanvolt aikoo käyttää rahoituskierroksella kerätyt varat ohjelmistojen jatkokehittämiseen ja hydrogeneraatiotoiminnon laajentamiseen kaikkiin järjestelmiinsä. Investointeja tullaan käyttämään myös tuotantokapasiteetin skaalaukseen, jolla on tarkoitus turvata Oceanvoltin asema yhtenä alan johtavista yrityksistä maailmassa.

Invesdor on vuonna 2012 Suomessa perustettu rahoitusteknologiayritys. Se yhdistää kunnianhimoisia eurooppalaisia kasvuyrityksiä ja sijoittajia kaikkialla maailmassa ja on auttanut yli 140 yritystä keräämään rahoitusta yli 67 miljoonan euron arvosta.

Lisätietoa rahoituskampanjasta ja osallistumisesta osakeantiin saa Invesdorin sivustolta.

Lisätietoja antaa: Markus Mustelin, toimitusjohtaja | markus.mustelin@oceanvolt.com 040 517 5037

PRESS KIT: oceanvolt.com/support/media-resources/

CAMPAIGN URL: www.invesdor.com/oceanvolt