Ohjelmistoyritys Heeros Systems hakee joukkorahoitusta, tähtää First Northiin

LEHDISTÖTIEDOTE 13.10.2015. Taloushallinnon ohjelmistoyritys Heeros Systems Oy avaa osakeannin joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta. Yhtiön tavoitteena on varautua annilla ensi vuodelle suunniteltuun First North -listautumiseen.

– Osakeantimme on jatkoa määrätietoiselle kasvu- ja kansainvälistymisohjelmallemme, minkä lisäksi valmistaudumme annilla myös listautumiseen Nasdaq OMX First Northiin. Suunnittelemme listautuvamme vuoden 2016 aikana, kertoo Heeros Systemsin toimitusjohtaja Matti Lattu.

Heeroksen ohjelmistot kattavat kirjanpidon, verkkolaskutuksen, osto- ja matkalaskujen käsittelyn, mobiiliratkaisut, sähköiset tositteet, sähköisen arkistoinnin, palkkahallinnon sekä paperisten laskujen skannauksen.

Suomen lisäksi Heeroksella on tällä hetkellä toimintaa Hollannissa. Heeroksen liikevaihto hipoo viittä miljoonaa euroa ja käyttökate noin 11 prosenttia. Viimeisen vuosikymmenen ajan yhtiö on kasvattanut liikevaihtoaan keskimäärin 35 prosentin vuosivauhtia.

Heeros Systemsin osakeanti on jo toinen joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta järjestettävä listautumista edeltävä anti. Ensimmäinen joukkorahoitusta listautumissuunnitelmien tukena hyödyntänyt suomalainen yhtiö on pienvarastoyritys Cityvarasto. Cityvarasto tavoitteli toukokuussa järjestetyllä annillaan yhtiön omistajapohjan kasvattamista First Northin edellyttämään sataan osakkeenomistajaan. Kysyntä ylitti kuitenkin odotukset, ja annissa kerättiin yhteensä miljoona euroa yli 300 sijoittajalta.

– Asemansa vakiinnuttaneet ja lupaavasti kasvavat yritykset ovat joukkosijoittajille houkuttelevia sijoituskohteita. Joukkorahoitusalusta on sijoittajille tässä tapauksessa kanava päästä yhtiöön mukaan ennen listautumista, sanoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Heeroksen osakeannin merkintäaika loppuu 19.11. Osakkeita pääsee merkitsemään osoitteessa www.invesdor.com/heeros. Minimimerkintä on 540 euroa.

Kontaktihenkilöt:

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844

Matti Lattu, toimitusjohtaja, Heeros Systems Oy, matti.lattu@heeros.com, +358 40 762 5525

Invesdor media kit

Invesdor

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 8,7 miljoonaa euroa 41 joukkorahoitusprojektille. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoituspalvelunsa kautta.

Heeros Systems

Heeros Systems on vuonna 2000 perustettu, suomalaisten yrittäjien omistama ohjelmistoyritys, joka on erikoistunut digitalisoimaan taloushallinnon prosesseja. Heeros–tuoteperhe kattaa kirjanpidon, verkkolaskutuksen, osto- ja matkalaskujen käsittelyn, mobiiliratkaisut, sähköisen eTositteen, sähköisen arkistoinnin, palkkahallinnon sekä paperisten laskujen skannauksen.

Heeroksen liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja yrityksen palveluksessa työskentelee noin 50 ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä ja Rotterdamissa. Heeroksen ohjelmistoja käyttää noin 7000 yritystä ja yhteisöä Suomessa ja Pohjois-Euroopan maissa.

Heeroksen pääomistajat ovat hallituksen puheenjohtaja Pekka Räisänen ja toimitusjohtaja Matti Lattu.