Pohjoismaiden johtava bitcoin-välittäjä Prasos käynnisti osakeannin

Kuluvalla tilikaudella jyväskyläläinen bitcoin-välittäjä Prasos Oy odottaa liikevaihtonsa ylittävän kolme miljoonaa euroa. Prasoksen tavoitteena on saavuttaa johtava markkina-asema Euroopassa ja 16 miljoonan liikevaihto seuraavien kolmen vuoden aikana. Tavoitteen saavuttamiseksi yhtiö on avannut osakeannin Invesdor-sijoituspalvelussa.

Rahoituskierroksen ensimmäinen vaihe alkoi 9. marraskuuta. Rahoitushaarukka on 750 057 eurosta 2 499 959 euroon ja ensimmäisen seitsemän päivän aikana yhtiö on kerännyt 35 prosenttia minimitavoitteestaan nykyisiltä omistajilta sekä yksityisiltä sijoittajilta. Nyt kierroksen julkinen vaihe on alkanut.

"Vuonna 2015 järjestetyn ensimmäisen Invesdor-kierroksemme jälkeen liikevaihtomme on nelinkertaistunut ja kuluvalla tilikaudella kasvutahti on kiihtynyt. Yhtiön liiketoiminta on tällä hetkellä erittäin kannattavaa, mutta alan kasvaessa nopeasti, meidän on investoitava kansainväliseen laajentumiseen suuremmalla panoksella", sanoo Prasoksen toimitusjohtaja ja perustaja Henry Brade. "Haluamme myös kehittää sijoituspalvelujamme perinteisille sijoittajille, jotka haluavat hajauttaa sijoitussalkkuansa kryptovaluuttoihin."

"Nykyiset osakkeenomistajamme ovat vastaanottaneet uuden rahoituskierroksen erittäin myönteisesti ja olemme saaneet uusia merkintöjä sekä ammattisijoittajilta että yksityishenkilöiltä Suomesta ja ulkomailta", Brade kommentoi rahoituskierroksen alkua.

"Prasos on kehittynyt vakuuttavasti ensimmäisen palvelumme kautta järjestetyn rahoituskierroksensa jälkeen, ja sen kasvu on tehnyt vaikutuksen", Invesdorin toimitusjohtaja ja perustaja Lasse Mäkelä sanoo. "Nyt on hyvin mielenkiintoinen aika sijoittaa yrityksiin, jotka pitävät bitcoin-ekosysteemin toiminnassa, ja Prasos on asemoinut itsensä yhdeksi alan johtavista toimijoista."

Kansainvälistymisprosessissa yrityksellä on tukenaan merkittäviä sijoittajia ja neuvonantajia, joilla on laaja-alainen kokemus strategisessa yritysjohdossa ja kyberturvallisuudessa. Näitä ovat Alistair Milne (Altana Digital Currency Fundin perustaja & salkunhoitaja, teknologia/media/televiestintäyrittäjä), Khalid Aziz (telekommunikaatio- ja viestintäalan asiantuntija, jolla on laaja verkosto alalla) ja Ville Oehman (Singaporessa toimiva yrittäjä ja sijoittaja, joka keskittyy parhaillaan bitcoin-, fintech- ja tietoturva-aloihin).

"Uskon vahvasti Prasokseen, koska koen sen strategian ja vision olevan oikeita. Yrityksellä on vahva johtajuus ja tiimi on valmis viemään liiketoiminnan seuraavalle tasolle", Khalid Aziz sanoo. "Olemme hyvin tietoisia ja tulemme jatkossakin olemaan hyvin tietoisia kryptovaluuttatalouden jatkuvasti kehittyvistä haasteista ja meidän tulee olla ketteriä menestyäksemme näin nopeasti liikkuvassa ympäristössä."

Prasos haluaa viedä kryptovaluuttasijoittamisen valtavirtaan

Viime vuosina ala on kehittynyt voimakkaasti ja markkinat ovat parhaillaan siirtymässä varhaisen valtavirran käyttöönottoon. Kryptovaluuttasijoitustuotteita on luotu, mutta markkinat ovat vielä alkuvaiheessa ja nykyiset vaihto- ja sijoituspalvelut eivät ole riittävän kehittyneitä.

"Tavallisille sijoittajille suunnattujen turvallisten palvelujen kehittämisessä on suuri kasvupotentiaali. Prasos rakentaa investointiprosessin helpoksi ja nopeaksi sijoittajille kehittämällä Coinmotion-kryptovaluuttasijoitusalustaansa. Samanaikaisesti tavoitteena on luoda kaupallisia kumppanuuksia perinteisten sijoituspalveluja tarjoavien yritysten kanssa", Brade lisää. "Olemme johtava Bitcoin-palvelujen tarjoaja Pohjoismaissa. Seuraava askel on tulla johtavaksi toimijaksi Euroopassa."

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Heidi Hurskainen
Myyntijohtaja, Prasos Oy
hhurskainen@prasos.fi
, puh. +358 442316864

Henry Brade
Toimitusjohtaja ja perustaja, Prasos Oy
hbrade@prasos.fi

Mikko Savolainen
Viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, puh. +358 40 747 5025

Prasos lyhyesti:
Prasos Oy:n liiketoiminta keskittyy kryptovaluuttojen vaihdantaan ja varainhoitoon. Yritys perustettiin Jyväskylässä vuonna 2012 ja sen nykyinen tiimi koostuu 15 eri liiketoiminta-alueisiin keskittyneistä ammattilaisista. Euroopassa Prasoksella on yli 50 000 asiakasta ja se pääpalveluja ovat: Coinmotion.com, Bittiraha.fi ja Denarium. Lisätietoja osoitteessa Prasos.fi. Lisätietoja annista: https://www.invesdor.com/fi/pitches/875

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 38 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli sata.

Invesdor on osakepohjaisten joukkorahoitusalustojen Pohjoismaiden markkinajohtaja vuosina 2015 ja 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa. Lisätietoja https://www.invesdor.com