• Invesdor/

Solwers haastaa perinteiset rakennusalan konsulttitoimistot ja hakee uusia osakkaita yleisöannilla

Tiedotusvälineille 2.5.2019

Rakennusalan suunnittelu-, konsultointi- ja asiantuntijapalveluihin keskittyvä Solwers-konserni käynnistää osakeannin Invesdorin alustalla laajentaakseen omistajapohjaansa. Solwersin tavoitteena on kerätä 2 miljoonan euron rahoitus laskemalla liikkeelle enintään 20 000 osaketta.

Viime vuoden aikana voimakkaasti kasvanut Solwers-konserni koostuu tällä hetkellä 12 rakennusalan huippuasiantuntijayrityksestä, joiden avulla se pystyy kilpailemaan suuristakin suunnitteluprojekteista.

“Solwersiin liittyneet yritykset ovat alansa huippuja ja niiden liiketoiminta on kannattavaa. Tämä on oleellinen asia konsernin menestymisen kannalta. Jos tehokkaaseen toimintaan ei ole valmiiksi totuttu, sen oppiminen voi kestää kauan”, Solwersin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Leif Sebbas sanoo.

Solwers Oyj:n tavoitteena on aikanaan myös pörssilistautuminen. Nyt Solwers laajentaa omistajapohjaansa Invesdorin kautta kerättävän osakeannin avulla. Rahoituksella tuetaan konsernin kasvustrategiaa.

Solwersin liikevaihto vuonna 2018 oli 25,3 miljoonaa euroa, missä oli 57 % kasvua edelliseen vuoteen verrattuna. Liikevoitto yli kolminkertaistui edellisestä vuodesta ja oli 1,9 miljoonaa. Vuodelle 2019 liikevaihdon ennuste on 36,7 miljoonaa ja tuloksen 3,3 miljoonaa euroa (EBIT). Tilikaudelta 2018 jaettava osinko on 1,71 euroa per osake.

“Orgaanisen kasvun lisäksi Solwers kasvaa myös harkittujen yritysostojen kautta. Tavoitteenamme on muodostaa konserni, johon kuuluu 20–30 alansa huippuyritystä”, Sebbas sanoo.

”Invesdor on toteuttanut jo yli sadan kasvuyrityksen rahoituskierrokset. Digitaalisuus on muuttanut perustavanlaatuisesti kasvuyritysten rahoitusta, ja nyt mukaan pääsee jopa muutamalla satasella muutaman sadantuhannen euron sijaan”, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä sanoo.

”Sijoittaminen Invesdorin kautta ei vaadi lihavaa lompakkoa, vaan esimerkiksi Solwersin kierrokseen pääsee osallistumaan jo noin 500 euron sijoituksella. Karkeasti noin puolet sijoituksistamme tulee yksityishenkilöiltä ja toinen puoli ammattimaisilta ja institutionaalisilta sijoittajilta”.

Kasvuyrityksiin sijoittaminen on kiinnostava tapa monipuolistaa sijoituksia. Kuten kaikkeen sijoittamiseen, myös siihen liittyy riski sijoitetun pääoman menetyksestä.

“Sijoittaminen listaamattomiin yrityksiin on ainoa tapa sijoittaa yrityksen kovimman kasvun vaiheeseen. Siksi se kiinnostaa sekä ammattimaisia että yksityisiä sijoittajia”, Invesdorin Mäkelä sanoo.

Tutustu Solwersin kampanjaan tästä: https://www.invesdor.com/solwers

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor
lasse.makela@invesdor.com, +358 40 747 5205

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj
leif.sebbas@solwers.fi, +358 500 447744

Invesdor lyhyesti

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 60 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 130 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 80 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Tukholmassa.