UUDISTUNUT NANSO GROUP OY TÄHTÄÄ VAHVAAN KASVUUN JA JÄRJESTÄÄ JULKISEN OSAKEANNIN KASVUN RAHOITTAMISEKSI

NANSO GROUP OY
MEDIATIEDOTE
09.04.2019 klo 10:00

Nanso Group Oy ja sen Nanso ja Vogue -brändit ovat uudistuneet ja yhtiö tähtääkin voimakkaaseen kasvuun seuraavina vuosina. Yhtiön tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihto ja listautua First North -markkinapaikalle vuoteen 2023 mennessä. Yhtiö järjestää julkisen osakeannin 9.4. - 9.5.2019, tavoitteena kerätä 2,5 miljoonaa euroa kasvun rahoittamiseksi.

Ikoniset Nanso ja Vogue -brändit ovat uudistuneet ja samalla niiden taustalla oleva Nanso Group Oy on onnistuneesti läpikäynyt perustavanlaatuisen muutoksen perinteisestä vaatevalmistajasta nykyaikaiseksi bränditaloksi.

”Uudistusten myötä Nanso-tuotteiden myynti omissa myymälöissämme on kasvanut jo kolme vuotta peräkkäin, +45% vuodesta 2015 vuoteen 2018. Rohkea visiomme onkin kaksinkertaistaa liikevaihtomme vuoteen 2023 mennessä. Brändeillämme on erinomaiset kasvumahdollisuudet niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, mutta tarvitsemme lisärahoitusta kasvun toteuttamiseksi.”, sanoo toimitusjohtaja Antti Rönkkö.

Myynnin kasvu nojaa kolmeen päätekijään: monikanavaiseen vähittäiskauppaan Suomessa Nanso-brändin osalta, kansainväliseen tukkukauppaan Vogue-brändin osalta ja molempien brändien lisensointi-liiketoimintaan.

”Harva tietää, että omistamme Vogue-tuotemerkin kansainväliset tavaramerkkioikeudet sukka- ja sukkahousutuotteissa. Kansainvälisesti hyvin tunnettu Vogue-brändi luokin hyvän kasvualustan. Nanso -brändin osalta panostamme verkkokaupan ohella myös myymälöihin. Uskomme myymälöiden voimaan osana modernia, monikanavaista palvelukonseptia, joka yhdistää verkkokaupan ja myymälät. Oman vähittäiskaupan kehittäminen auttaa meitä kasvattamaan myyntiämme, koska meillä on selkeitä aukkoja nykyisessä myymäläverkostossamme. Vahvempi vähittäiskauppa on myös loistava keino kehittää brändimielikuvaa entisestään.”, Rönkkö sanoo.

Julkinen osakeanti toteutetaan Invesdorin kanssa. ”Haluamme toteuttaa julkisen osakeannin modernilla tavalla invesdor.com-palvelun kautta, koska se tukee yrityksemme tavoitteita ja tilannetta kaikista parhaiten. Uskomme, että osakeantimme herättää laajaa kiinnostusta suomalaisten sijoittajien ja kuluttajien joukossa. Tavoittelemme satoja uusia omistajia ja tavoitteenamme on listautua First North -markkinapaikalle 2-5 vuoden sisällä”, sanoo Rönkkö.

Osakeannista voi lukea lisää osoitteessa invesdor.com/nanso.

Antti Rönkkö

Nanso Group Oy

Lisätietoja:

Antti Rönkkö, toimitusjohtaja, Nanso Group Oy, p. 050 5184 750, antti.ronkko@nansogroup.com

Nanso Group Oy

Nanso Group Oy on vuonna 1921 perustettu bränditalo, jonka tunnettuja brändejä ovat Nanso ja Vogue.
Nanso -tuotteet ovat tunnettuja uniikeista kuoseista, korkeasta laadusta sekä klassisen ajattomasta suomalaisesta suunnitteluosaamisesta.
Vogue -sukkatuotteita yhdistää laatu, ajaton tyylikkyys ja täydellinen istuvuus.