Uusi vuosi alkoi joukkorahoituksessa vauhdikkaasti

Joukkorahoituspalvelu Invesdorin sijoituslistalle lisättiin vuoden viimeisinä viikkoina kaksi uutta kotimaista yritystä, jotka ovat nyt jo saaneet huomattavan määrän sijoituksia. Uusi vuosi on alkanut joukkorahoituksessa vauhdikkaasti.

Ratkaisuja tunnepitoisen asiakaspalautteen keräämiseen kehittävä espoolainen iResponse Solutions Oy on osoittautunut loppuvuoden hitiksi Invesdorin verkkopalvelussa, sillä yritys on jo lähes kaksinkertaistanut rahoituskierroksen onnistumiseen vaadittavan tavoitteensa. Yrityksen hakemasta 35 000–75 000 euron summasta on tähän mennessä sijoitettu yli 68 000. Yritys tulee käyttämään keräämänsä varat myyntinsä ja markkinointinsa kehittämiseen.

Toinen uusista sijoituskohteista on oululainen Hawina Productions Oy, joka yhdistää suomalaisen osaamisen kulmakivet: koulutuksen ja pelit. Yritys kehittää Aasian markkinoille suunnattuja interaktiivisia pelejä englannin kielen opetteluun. Hawina Productions on jo julkaissut ensiversion pelistään, joka on saanut testaajiltaan positiivisen vastaanoton. Yritys hakee 30 000–100 000 euron edestä joukkorahoitusta, jonka tarkoituksena on nopeuttaa tuotekehitystä ja pelin tuomista markkinoille. Rahoituskierros on kerännyt sijoituksia jo yli 14 000 euron edestä.

Toukokuussa 2012 perustetun Invesdorin kautta on nyt sijoitettu yhteensä yli 1,4 miljoonaa euroa. Vuonna 2014 Invesdor tähtää ulkomaille.

– Keskityimme viime vuoden ajan kotimaan markkinoihin, mutta tänä vuonna keskitymme yhä enemmän kansainväliseen laajentumiseen. Etsimme tähän tarkoitukseen parhaillaan joint venture -kumppaneita, kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Yhteystiedot

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, puh. 040 7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Invesdor on yksi Pohjois-Euroopan johtavista osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluista. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.