IOCORE OYJ OSTAA MULTICOM SOFTWARE OY:N EDI-LIIKETOIMINNAN

Report this content

IOCORE OYJ OSTAA MULTICOM SOFTWARE OY:N EDI-LIIKETOIMINNAN Iocore Oyj ja lappeenrantalainen MultiCom Software Oy ovat tänään sopineet kaupasta, jolla Iocore Oyj ostaa MultiCom Software Oy:n EDI- liiketoiminnan. Kauppaan sisältyvät MultiCom Software Oy:n EDI- liiketoimintaan liittyvät tuotteet tekijänoikeuksineen, niiden lisenssisopimukset, tukisopimukset sekä EDICare-tuotenimellä tehdyt palvelusopimukset. Kauppahinta, joka maksetaan rahana, on neljä miljoonaa markkaa. Kaupalla Iocore Oyj vahvistaa omaa ASP-liiketoimintaansa ja kaupan toimialaosaamistaan sähkökaupassa. Samalla Iocore Oyj saa uusia asiakkaita sähkötoimitusten ja -kaupan toimialoilta sekä kansainvälisen sähkökaupan VAR-kanavan. Nyt ostettavan liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2000 oli 0,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen poistoja 187 tuhatta euroa. "MultiCom Software Oy:n EDI-liiketoiminnan osto tarjoaa Iocore Oyj:lle hyvät mahdollisuudet kehittää sähkökaupan toimialaa omien B-to-B tuotteiden avulla sekä Suomessa että Länsi-Euroopan markkinoilla", sanoo Iocore Oyj:n toimitusjohtaja Kari Partanen. "Uskomme, että Iocoren pitkä EDI-asiantuntemus sekä web- ja e-commerce- osaaminen antavat EDI-asiakkaillemme entistä paremmat mahdollisuudet oman liiketoiminnan kehittämiselle sekä kansainvälistymiselle", kommentoi puolestaan MultiComin toimitusjohtaja Juha Pöllänen. Iocore Oyj on nopeasti ja kannattavasti kasvava tietotekniikan palvelu- ja ohjelmistoyritys, joka tarjoaa järjestelmäintegraatio- ja asiantuntijapalveluita sekä sähköisen kaupankäynnin ohjelmistotuotteita. Konsernin pro-forma- liikevaihto syyskuussa 2000 päättyneeltä tilikaudelta oli 9.4 miljoona euroa ja tulos ennen veroja ja liikearvopoistoja 2.1 miljoonaa euroa. MultiCom Software Oy on pitkänlinjan EDI-toimittaja, joka luovuttuaan EDI- liiketoiminnasta, keskittyy nyt kokonaan voimakkaasti kasvavaan storagebusinekseen ja sen kehittämiseen. MultiComin viime vuoden liikevaihto oli 3.4 miljoonaa euroa ja tulos 560.000 euroa. MultiCom siirtyi keväällä 2000 sveitsiläisen Mount10-konsernin omistukseen. Lisätiedot: Kari Partanen, toimitusjohtaja, Iocore Oyj, puh. 09-4152 2500 Juha Pöllänen, toimitusjohtaja, MultiCom Software Oy, puh. 05-625 7400 Http://www.iocore.fi Http://www.multicom.fi IOCORE OYJ Kari Partanen Toimitusjohtaja JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Neither this press release nor any copy of it may be taken, transmitted into or distributed in the United States of America or its territories or possessions. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00520/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00520/bit0002.pdf