Report this content

Iocorelta maailmanlaajuiseen palveluverkkoon mobiilipalvelujen välitysjärjestelmä Suomalainen ohjelmisto- ja palveluyritys Iocore Oyj toimittaa mobiilipalveluyritys Open Mobile Corporationille mobiilien Internet- palvelujen sisällön keruun ja käsittelyn ohjelmistoalustan. Iocore Oyj:n ratkaisujen avulla Open Mobile kerää palveluihinsa aineistoa yhteistyökumppaniensa Internet - sivustoilta ja muokkaa sitä luotettavasti ja turvallisesti erilaisille päätelaitteille sopivaksi. Palvelut levitetään maailmanlaajuisesti Open Mobilen palveluverkon kautta, joka on pilottikäytössä Aasiassa. Toimitus käsittää mobiilipalvelujen alustaohjelmiston ECGate:n (Electronic Commerce Gateway), joka integroi mobiilipalvelut eri sisällöntarjoajien tietolähteisiin, kuten tietokantoihin, www-sivuihin tai tiedostoihin. Langattoman internetin kasvuodotukset korkealla Toimitusjohtaja Kari Partasen mukaan Iocore Oyj:n kehittämät tuotteet merkitsevät läpimurtoa suomalaiselle ohjelmisto-osaamiselle mobiilipalvelujen tapahtumankäsittelyn alueella. Iocoren kehittämä ratkaisu tarjoaa mahdollisuuden palveluoperaattoreille Internet - ja muun sisällön välittämiseen erilaisista tietolähteistä hallitusti. Ohjelmisto integroituu tarvittaessa kolmansien osapuolten kehittämiin mobiiliportaaleihin. Langattoman Internetin käytön yleistyminen merkitsee näille ratkaisuille hyvää kysyntäpotentiaalia kaikkialla maailmassa. "Tulemme satsaamaan voimakkaasti mobiili-internetiin kehittämällä nykyisiin tuotteisiin uusia ominaisuuksia sekä tuotteistamalla toimialakohtaisia ratkaisuja", Partanen kertoo. Tuotteet on suunnattu teleoperaattoreille, Internet-palveluntarjoajille sekä muille yrityksille, jotka tarjoavat ja jakelevat palveluita mobiililaitteisiin erilaisten portaalien kautta. Suomessa Iocoren ratkaisut ovat ensimmäistä kertaa esillä m-Com-messuilla 14.-15.2.01 Helsingissä. Tapahtuma esittelee Suomen asemaa langattoman Internetin kehityksen kärjessä. Sähköisen kaupankäynnin ennustetaan kasvavan maailmalla räjähdysmäisesti. Gartner Groupin ennusteiden mukaan yritysten investoinnit sähköiseen kaupankäyntiin ovat vasta alussa ja niiden odotetaan kasvavan noin 100 % vuodessa seuraavien 3-4 vuoden aikana. Tällä hetkellä yritysten väliseen sähköiseen kaupankäyntiin investoidaan yli 400 miljardia dollaria vuodessa maailmanlaajuisesti. Iocoren taustatiedot Iocore Oyj on nopeasti ja kannattavasti kasvava tietotekniikan palvelu- ja ohjelmistoyritys, joka tarjoaa järjestelmäintegraatio- ja asiantuntijapalveluita sekä sähköisen kaupankäynnin ohjelmistotuotteita. Konsernin pro forma -liikevaihto syyskuussa 2000 päättyneeltä tilikaudelta oli 15.4 miljoona euroa ja tulos ennen veroja ja liikearvopoistoja 2.5 miljoonaa euroa. Konsernissa on henkilöstöä noin 180 henkeä Suomessa, Belgiassa, Hollannissa ja Ranskassa. Lisätiedot: Kari Partanen, toimitusjohtaja, puh. 09-4152 2500 http://www.iocore.fi IOCORE OYJ Kari Partanen Toimitusjohtaja ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00540/bit0002.pdf