Isännöintiliitto: Putkiremonttia ei pidetä vieläkään energiaremonttina

- Mitä energiatehokkuuden tarkastelu tarkoittaa käytännössä?

- Miten energiaremontti hyödyttää osakkaita?

Isännöintiliiton tuoreen Putkiremonttibarometrin mukaan vain kolmannes taloyhtiöistä näkee putkiremontin energiaremonttina. – Putkiremontista saisi kohtuullisella vaivalla samalla kustannustehokkaan energiaremontin. Valitettavasti energia-asiat jäävät kuitenkin suunnitteluvaiheessa liian usein taka-alalle, Isännöintiliiton kehityspäällikkö Heikki Kauranen toteaa.

Lue koko tiedote: www.isannointiliitto.fi/32129.aspx

Isännöintiliitto, kehityspäällikkö Heikki Kauranen, p. 040 080 5421

Verkkoisännöinti.fi Oy, toimitusjohtaja Timo Metsälä, p. 044 051 2867
- Verkkoisännöinti.fi Oy on Suomen ensimmäinen EcoStart-ympäristöjärjestelmää noudattava, auditoitu isännöintiyritys.

Käytännön kokemuksia osaavat kertoa isännöinnin paikalliset asiantuntijat eri puolilla maata: www.isannointiliitto.fi/paikallisetasiantuntijat

Putkiremonttibarometri 2013, tutkimusraportti (pdf)
- Valtakunnallinen tutkimus, vastaajina 287 isännöitsijää.
- Aineisto kattaa 126 viimeisen kahden vuoden aikana toteutettua putkiremonttia.
- Vuosittain tehtävässä tutkimuksessa selvitetään muun muassa putkiremonttien syyt, päätöksenteko ja hinnat sekä toimijoiden saatavuus.

Isännöintiliitto jakaa tietoa isännöinnistä ja taloyhtiöasumisesta.

Isännöinti pitää huolta 2,7 miljoonan rivi- ja kerrostaloissa asuvan ihmisen kodista. Isännöintipalvelua tuottaa 700 isännöintiyritystä.

Rivi- ja kerrostaloissa on 2,7 miljoonaa asukasta.

Putkiremontista saisi kohtuullisella vaivalla samalla kustannustehokkaan energiaremontin. Valitettavasti energia-asiat jäävät kuitenkin suunnitteluvaiheessa liian usein taka-alalle.
kehityspäällikkö Heikki Kauranen, Isännöintiliitto
Putkiremontin yhteydessä suosittelemme usein valitsemaan energiaa säästäviä ratkaisuja, kuten tekemään lämmitysjärjestelmän perussäädön.
toimitusjohtaja Timo Metsälä, Verkkoisännöinti.fi Oy