Isännöintiliitto ja SPEK: Taloyhtiö vastaa sähköverkkoon kytkettyjen palovaroittimien kunnossapidosta

Sähköjärjestelmään kytketyt palovaroittimet yleistyvät etenkin uusissa rakennuksissa. Asukkaiden keskuudessa on herännyt kysymyksiä siitä, kuka huolehtii varoittimien huollosta ja paristonvaihdosta. – Asukkaat ovat tottuneet siihen, että paristonvaihto kuuluu heille. Sähköverkkoon kytkettyjen palovaroittimien kunnossapidosta vastaa kuitenkin taloyhtiö, Isännöintiliiton lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm sanoo.

Lue koko tiedote: www.isannointiliitto.fi/32808.aspx

Kysy lisätietoa:

Isännöintiliitto, lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, p. 050 597 5976 (tilläggsinformation även på svenska)

Hyvä isännöinti kannattaa.

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK, turvallisuuspäällikkö Ilpo Leino, p. (09) 4761 1334

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK on palo- ja pelastusalan sekä väestönsuojelun ja varautumisen asiantuntija, joka kouluttaa ja tuottaa muun muassa alan koulutusmateriaalia ja oppaita sekä valistaa ja opastaa kansalaisia turvalliseen huomiseen.

www.spek.fi

Rivi- ja kerrostaloissa on 2,7 miljoonaa asukasta.

Taloyhtiön hallituksen on pyydettävä isännöintiä sopimaan paristojen säännöllisestä vaihdosta huoltoyrityksen kanssa.
lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, Isännöintiliitto
Vain toimiva palovaroitin antaa aikaa pelastautua.
turvallisuuspäällikkö Ilpo Leino, Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK