Isännöintiliitto tarkentaa: Kranssit eivät ole kiellettyjä rappukäytävässä

Asuntojen ulko-oviin kiinnitettävät joulukranssit ovat sallittuja koristeita rappukäytävässä. Toisin kuin YLE uutisoi asiasta aiemmin päivällä, kerrostalon rappukäytävässä pidettävän joulukranssin pitäminen huoneiston ulko-ovessa ei ole kielletty.

Ovikoristeet eivät ole paloturvallisuusriski, eikä niiden käyttöä voida siksi kieltää lailla. Porraskäytävissä ei kuitenkaan saa pelastuslain mukaan säilyttää mitään muuta tavaraa. Esimerkiksi lastenvaunujen säilyttäminen porraskäytävissä on kielletty. Myöskään huoneistokohtaisten kynnysmattojen pitäminen porrashuoneessa ei ole sallittua.

Tilläggsinformation även på svenska

Isännöintiliitto, lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, puh. 050 597 5976

Asunto-osakeyhtiöissä on miljoona kotia ja 2 miljoonaa asukasta.
Isännöintialalla toimii 2500 isännöitsijää ja yhteensä 5000 asiantuntijaa.