Ötökät pois!

Jauhokaapissa kuhisee jauhokoisia ja keittiössä juoksee sokerimuurahaisia. Ötökät ja jyrsijät ovat inhottavia kutsumattomia vieraita, mutta useimmista niistä pääsee eroon kotikonstein huolellisuudella ja yleisellä siisteydellä ja puhtaudella. Kotitalo-lehden vinkkilista neuvoo asukasta, mitä tehdä.

Osakas hävittää itse kodin sisätiloissa elelevät ötökät. Talon rakenteissa pesivistä ötököistä ja jyrsijöistä pitää sen sijaan ilmoittaa huoltoyhtiöön tai taloyhtiön hallitukselle. Hallitus päättää yhdessä isännöinnin kanssa tuholaisten hävittämisestä. Varsinaiseen hävitystehtävään tarvitaan ammattimainen tuholaistorjuja, jonka isännöinti tilaa.

Lue koko vinkkilista: http://www.isannointiliitto.fi/usercontrols/naytaliite.aspx?id=29344&group=401

Lisää kodin kutsumattomista vieraista Pihaparlamentti-blogissa: http://pihaparlamentti.fi/2012/06/apua-otokoita/

Isännöintiliitto, lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, puh. 050 597 5976
Kotitalo-lehti, päätoimittaja Marjut Joensuu, puh. 040 500 2828

Kotitalo-lehti on 8 kertaa vuodessa ilmestyvä tuhti tietopaketti taloyhtiön päättäjille. Lehti tarjoaa käytännön eväitä taloyhtiön arjen sujuvuuden, asumisviihtyvyyden ja arvon kehittämiseksi.