Pieleen menneessä huoneistoremontissa kytee jättivahingot

- Kuka vastaa kustannuksista, jos huoneistoremontti menee pieleen?
Kuka korjaa virheellisen huoneistoremontin aiheuttamat vahingot?
Miten osakas voi olla huolellinen remontissa?

Kotia remontoimalla osakas voi parantaa asumisviihtyisyyttä ja huoneiston arvoa. Isännöintiliiton lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm kuitenkin muistuttaa, että pieleen mennyt remontti voi aiheuttaa laajat vahingot. - Usein taustalla on epäpätevä remontoija. Jos remontti aiheuttaa vahinkoja esimerkiksi rakenteisiin, taloyhtiö huolehtii korjauksista ja isännöinti johtaa tilannetta. Vasta myöhemmin arvioidaan, kuka vastaa kustannuksista.

Lue koko tiedote verkossa: http://www.isannointiliitto.fi/medialle/isannointiliitontiedotteet/30363.aspx

Tilläggsinformation även på svenska

Isännöintiliitto, lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, puh. 050 597 5976

Käytännön kokemuksia osaavat kertoa isännöinnin paikalliset asiantuntijat eri puolilla maata: www.isannointiliitto.fi/paikallisetasiantuntijat

Kotiremontin 10 muistisääntöä: http://www.isannointiliitto.fi/attachements/2012-09-04T09-35-0985.pdf

Pihaparlamentti-blogin kirjoitukset huoneistoremonteista: http://pihaparlamentti.fi/arkisto/huoneistoremontit/

Kunnossapitovastuu-opas ja Huoneistoremontti-opas, tilaa näytekappaleet: http://www.isannointiliitto.fi/medialle/oppaat/

Isännöintipalveluita tuottaa 700 isännöintiyritystä.

Käytännössä isännöinti johtaa hanketta ja huolehtii taloyhtiön edusta.
lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm