Israelissa vihdoin avattu Six Senses Shaharut

- tarjoaa yksityisyyttä ja perinteistä vieraanvaraisuutta kuin toisesta maailmasta olevassa aavikkoympäristössä

Pitkään odottaneiden odotus palkitaan. Kuumaisessa Aravanlaaksossa eteläisessä Negevin autiomaassa sijaitseva Six Senses Shaharut juhlistaa pitkään odotettua avautumistaan. Nyt viimeisimpienkin yksityiskohtien ollessa paikallaan, lomakeskus on jo osoittautunut suosituksi kansallisten vieraiden keskuudessa. Rajarajoitusten sen salliessa, toivottaa se myös kansainväliset matkailijat tervetulleiksi.

Syrjäisessä ympäristössä sijaitseva Six Senses Shaharut pystyy tarjoamaan täydellisen yksityisyyden. Sen tavoitteena on saada vieraat tasapainoon luonnon ja sen elementtien kanssa. Vieraat pääsevät vetäytymään rauhaan ja nauttimaan perinteisestä aavikon vieraanvaraisuudesta ja rikkaasta nabatealaisesta historiasta tinkimättömällä ympäristötietoisella huolenpidolla ja huomiolla.

Yksi suurimmista eduista on tilan runsaus, joka on välttämättömyys nykypäivän korkeimpien turvallisuus- ja majoitusstandardien täyttämiseksi. Laajalla aavikkoalueella sijaitsee vain 60 sviittiä ja huvilaa sekä tunnusomainen kylpylä, joka tarjoaa vieraille kaivatun paikan rentoutumiseen.

Henkeäsalpaava luonnonkauneus ja aito aavikkoseikkailu tyydyttävät vuoden aikana patoutuneen kaukokaipuun heti, kun rajarajoitukset ovat lieventyneet. Tarjolla on upeita Kibbutz -elämyksiä, tähtihavaintoja, kameliretkiä valovoimaisessa Negevin aavikossa tai kellumista Kuolleella merellä. Tavoitteena on, että vieraat lähtevät kokemuksista rikastuneena ja uudistuneena.

Saapuminen on osa tarinaa

Kaikkein kunnioitusta herättävin tapa saapua lomakeskukseen on ajamalla ajattoman historiallisen maiseman läpi. Tämä lyhyt mutta ainutlaatuinen retki Aravalaakson sydämen läpi esittelee Israelin maaperän uskomattoman monimuotoisuuden ja yhden geologisesti dramaattisimmista paikoista maan päällä. Tel Avivista tai Jerusalemista ajomatka kestää noin 3,5 tuntia tai naapurimaa Jordanin Petrasta 3 tuntia.

Vaihtoehtoisesti asiakkaat voivat valita yksityisen helikopterikuljetuksen Tel Avivista tai 45 minuutin ajomatkan Eilatin lähellä sijaitsevan uuden Ramonin kansainvälisen lentokentän (ETM) kautta, joka palvelee myös suoraan Euroopan tärkeimpiä markkinoita.

Six Senses GEM (hovimestari) tapaa vieraat saapuessaan ja on saatavilla koko oleskelun ajan jakaen tietoa alueesta ja paikallisesta elämästä.

Paikka, jossa koetaan vain kerran elämässä hetkiä

Paikan päällä Earth Lab esittelee lomakeskuksen lähestymistapaa kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Siellä on kamelitalleja, yllättävän reheviä puutarhoja ja ulkoilmateatteri. Six Senses Spa tarjoaa hoitohuoneita, erilaisia wellness-ohjelmia, kasvitieteellisen Alchemy-baarin ja vierailevia lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet kiinalaiseen lääketieteeseen, osteopatiaan, energiaparantamiseen ja muuhun vastaavaan. Sieltä löytyy myös kaksi allasta, mukaan lukien makean veden infinity-allas näkymillä aavikolle, ja baari, jossa tarjoillaan virkistäviä mehuja.

Vaikka erillisalueella pysymiseen koko oleskelun ajan on syynsä, aavikkoympäristö tarjoaa kuitenkin lukuisia ainutlaatuisia aktiviteetteja kuten kamelivaelluksia ja yön yli leiriytymisiä, extreme-urheilulajeja, sähkömaastopyöräretkiä, vaelluksia, jeeppiretkiä ja lähellä olevan yhteisön sapatti-illallisia. Lisäksi on mahdollista tehdä tutkimusretkiä Kuolleelle merelle ja Masadaan sekä Jordanian Petraan.

Oi mikä ihana ruoka

Aktiivisena pysyminen Israelissa on erittäin suositeltavaa, koska maan maatalouden nerokkuus, Välimeren ilmasto ja monimuotoinen maaperä tarjoavat tuoretta ruokaa, joka on niin suussa sulavaa, että jo sen vuoksi kannattaa matkustaa. Tuontiruokaa on vain vähän, ja suurin osa ruoasta tulee suoraan puutarhasta pöytään. Lomakeskuksen keittiöt ovat Eat With Six Senses -filosofian herkullisten ja ravitsevien ruokalistojen innoittamia, joten vieraat voivat täyttää lautasensa ilman rajoituksia.

Tarjolla on tuoretta Välimeren kalaa, paahdettua punajuurta, manteleita, raakaa tahinia, Samar-taatelihunajaa, oliiviöljyä, Tabunin savustettuja lampaan kylkiluita, freekehia ja puutarhakaalia. Jokainen ateria on juhla, tarjoillaanpa se sitten Midian-pääravintolassa, Edom View mezze- ja tapaspaikassa, Jamillah-loungessa tai uima-altaan grillillä. Vieraat voivat myös valita yksityisen kokin huvilassa aterioimiseen tai lähteä nauttimaan beduiinityylisestä aavikkopiknikistä kokki Amir Kalfonin kanssa, johon yhdistyvät alueen parhaimmat viinit, ja samalla saattaa nähdä vilauksen nubianvuohestakin.

Joukkoon sulautumalla erottuen

Paimentolaisrakenteiden nykyaikainen uudelleentulkinta on erittäin mieleenpainuvaa jättäen pitkäaikaisen vaikutuksen. Se tuo mieleen nabataealaisen yhteisön, joka valloitti alueen yli 2000 vuotta sitten, esitellen arkkitehtuuria, joka sulautuu saumattomasti aavikkoympäristöön.

Sisustus on saanut inspiraatiota kuvioista ja tekstuureista, jotka reunustavat muinaista suitsuketietä, joka ulottui Välimereltä Levantin yli Intiaan ja sen ulkopuolelle. Sisätilojen huonekalut ja varusteet on hankittu paikallisilta käsityöläisiltä täydentämään ainutlaatuisia haalistuneita kalliomuodostelmia. Materiaaleina on käytetty luonnonkiveä, puuta ja kuparia. Sisäovet ovat valmistettu mittatilaustyönä kierrätetystä tiikistä, jota on pelastettu käytöstä poistetuista veneistä, taloista ja jalankulkusilloista. Jokaisella yli 200 vuotta vanhalla kappaleella on oma salaisuus kerrottavanaan.

***

“Six Senses Shaharut merkitsee brändille uutta virstanpylvästä, kun se saapuu toiseen maagiseen kohteeseen. Kuukausien odottelun jälkeen näinä ennennäkemättöminä aikoina olen erittäin innoissani näistä avajaisista. Tämä paikka yhdistää Six Sensesin kestävän kehityksen eetoksen, paikallisen herkkyyden ja hyvinvoinnin yhdessä ainutlaatuisen aavikkokulttuurimme ja perinteidemme kanssa”, sanoo toimitusjohtaja Thomas Fehlbier. “Intohimoisen tiimin kanssa teemme työtä luodaksemme erikoisia vierailukokemuksia raamatullisissa mittasuhteissa.”

***

Erika Samuelsson

Israel Government Tourist Office (IGTO) for t he Nordic Countries

T+46-8-213386,  M+46723113386

Box 5367,  10249 Stockholm, Sweden

pr-se@goisrael.gov.il

www.goisrael.com

About the Israel Government Tourism Office
The Israel Government Tourist Office (IGTO), founded in 1964, is Israel's national tourism office. Tourism in Israel has steadily grown, with 2019 seeing a record 4.5 million + inbound tourists.

Israel is home to a number of UNESCO World Heritage sites, including the Old City of Jerusalem, Acre and Masada. For more details on accommodation, things to do and transportation in Israel, please visit: goisrael.com

IGTO  promotes Israel as a destination in the Nordic countries and provides tourist information to the public in these countries. Israel Government Tourist Office is working directly under the Ministry of Tourism in Israel. All together there are 18 tourist offices around the world promoting Israel as a tourist destination.Experience the unique Israel - Visit Tel Aviv, the Party- and Beach city that never sleeps - Stroll around the fascinating Jerusalem with its three world Religions - Float on the healthy Dead Sea - Swim with Dolphins and snorkel in the Red Sea´s coral Reef in Eilat - Follow the steps of Jesus in the Holy land - Hike in the Galilee with its Incredible scenery.

Den Israelske Stats Turistbureau - Denmark
Israeliska Statens Turistbyrå - Sweden
Israelin Valtion Matkailutoimiston - Finland
Den Israelske Turistkontor - Norway

Pikafaktat

Lainaukset

“Six Senses Shaharut merkitsee brändille uutta virstanpylvästä, kun se saapuu toiseen maagiseen kohteeseen. Kuukausien odottelun jälkeen näinä ennennäkemättöminä aikoina olen erittäin innoissani näistä avajaisista. Tämä paikka yhdistää Six Sensesin kestävän kehityksen eetoksen, paikallisen herkkyyden ja hyvinvoinnin yhdessä ainutlaatuisen aavikkokulttuurimme ja perinteidemme kanssa. Intohimoisen tiimin kanssa teemme työtä luodaksemme erikoisia vierailukokemuksia raamatullisissa mittasuhteissa.”
sanoo toimitusjohtaja Thomas Fehlbier