Kfar Kama on israelilainen kylä, jonka UNWTO on tunnustanut "Turistikyläksi"

Israel on ensimmäistä kertaa liittynyt arvostettujen maiden kerhoon, jotka ovat saaneet YK:n Maailman matkailujärjestön kansainvälisen "Turistikylä"-tunnustuksen. Israelilainen Kfar Kama pääsee osaksi järjestön tukemaa kansainvälistä kyläverkostoa.

YK:n Maailman matkailujärjestö (UNWTO) on valinnut Kfar Kaman Circassian-yhteisön sisällytettäväksi vuoden 2022 eksklusiiviseen luetteloonsa turistikylistä, joita suositellaan vierailukohteiksi. Kfar Kama sisältää historiallisen kertomuksen Kfar Taborin lähellä asuvasta Circassian yhteisöstä, jonka muslimi Circassian-yhteisö perusti yli 150 vuotta sitten ja joka on peräisin Kaukasiasta. Kylä, joka on yksi kahdesta tällaisesta Circassian-kylästä Israelissa (toinen on Rehaniya), antaa matkailijalle mahdollisuuden matkustaa aikatunnelin läpi. Kylässä on ainutlaatuista arkkitehtuuria ja Circassian kulttuurin museo. Tämä yhdessä yhteisön perinnön ja kulttuurin säilyttämisen, mukaan lukien tanssiesitysten, matkailufestivaalien ja matkailijoiden mahdollisuuden nauttia ainutlaatuisista kulinaarisista ruoista ja kokea ainutlaatuinen kulttuuri, kanssa. Kylä, jonka matkailuinfrastruktuuri on kunnostettu matkailuministeriön avustuksella, on täynnä ravintoloita ja perheille sopivia ratsastuskohteita, jonka lisäksi meijeri järjestää työpajoja juustonvalmistusprosesseihin, ja Circassian Heritage Conservation Center -kulttuurikeskus tarjoaa retkiä vanhan kylän kujille, ääni- ja valoesityksen sekä maistiaisia Circassian keittiöstä.

Nyt toista kertaa järjestettävän arvostetun kilpailun tavoitteena on edistää ja vahvistaa matkailun roolia maaseutukylien (enintään 15 000 asukasta) ja niiden maisemien, luonnon ja kulttuurisen monimuotoisuuden, tietojärjestelmien sekä paikallisten arvojen ja aktiviteettien, kuten gastronomian, turvaamisessa. Samalla edistetään myös muutosvoimaisia lähestymistapoja matkailun kehittämiseen maaseutukohteissa, jotka edistävät kestävän kehityksen tavoitteita. Arvostettuun kilpailuun lähetettiin 130 hakemusta 57 eri maasta. Israelin matkailuministeriö asetti ehdolle myös Neot Smadarin kylän Negevissä ja Zipporin kylän Galileassa.

Kansainvälisen tunnustuksen odotetaan lisäävän matkailua ja maaseudun kehittämistä erityisesti voittajakylän läheisyydessä.

Lisätietoja ja lisää kuvia saat ottamalla yhteyttä:
Vendela Carlén, PR Manager Nordic Countries

Israelin Valtion Matkailutoimiston
Israelin Valtion Matkailutoimiston tehtävänä on markkinoida Israelia matkakohteena Pohjoismaissa ja maissa sekä välittää matkailua koskevia tietoja näiden maiden suurelle yleisölle. Israelin valtion matkailutoimisto toimii suoraan Israelin matkailuministeriön alaisuudessa.

Avainsanat:

Pikafaktat