ESTERAN TURVALIIKETOIMINNOT ISS SECURITYLLE

ISS Security Oy ja Elisa Oyj ovat solmineet esisopimuksen Estera Oy:n turvaliiketoiminnan myynnistä ISS Security Oy:lle. Kaupan on tarkoitus toteutua marraskuun 2005 aikana.

Elisa on määritellyt Esteran ydinliiketoimintaansa kuulumattomaksi ja myymällä liiketoiminnan Elisa jatkaa strategiaansa konsernirakenteen selkeyttämiseksi. Estera on valtakunnallisesti toimiva yritys, joka tarjoaa asiakkailleen kiinteistöjen tietotekniikkaratkaisuja. Liiketoimintaan kuuluvat rakennusautomaatio-, energianhallinta- ja tekniset turvajärjestelmät. Esteran turvaliiketoiminnassa työskentelee noin 90 henkilöä. ISS Security Oy tarjoaa monipuolisia turvallisuuspalveluja sekä turvallisuuteen liittyviä ratkaisuja. Esteran turvaliiketoiminta täydentää ISS Securityn toimintaa ja valikoimaa erityisesti teknisten turvajärjestelmien kuten kulunvalvonnan, videovalvonnan, rikosilmoitus-, palo- ja henkilöturvajärjestelmien osalta. ISS Palveluihin kuuluva ISS Security Oy työllistää noin 800 turvallisuusalan ammattilaista ja yrityksen toiminta kattaa koko maan. Lisätietoa: ISS Security Oy, johtaja Hannu Kankkunen, puh. 0400 818290 Elisa Oyj, M&A-johtaja Pekka Ekstam, puh. 050 5205252