ISS ja VR yhteistyöhön

VR-Yhtymä Oy ja ISS Palvelut Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen VR:n kiinteistöjen ja junanvaunujen siivousliiketoiminnan siirtymisestä ISS:lle 1.1.2005 alkaen. VR:n siivouspalvelutehtävissä olevat runsaat 200 henkilöä siirtyvät ISS Palvelut Oy:n palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä.

VR:n tavoitteena on keskittyä ydintoimintaansa eli rautatieliikenteen palveluihin sekä ratojen rakentamiseen ja kunnossapitoon. VR:n perusliiketoimintaa tukevat siivouspalvelut ostetaan jatkossa palvelujen tuottamiseen erikoistuneelta ISS Palveluilta. - VR:n tavoitteena on olla Suomen menestyvin ja turvallisin kuljetusyritys. Keskitämme yhä vahvemmin omat resurssimme ydintoimintamme kehittämiseen. Liiketoimintaa tukevat palvelut ostamme ammattitaitoisilta kumppaneilta, jos tämä osoittautuu kokonaisuuden kannalta parhaaksi vaihtoehdoksi. Tässä tapauksessa löysimme ISS:stä kumppanin, joka tuottaa tarvitsemamme siivouspalvelut laadullisesti korkeatasoisesti, tehokkaasti ja kattavasti. Uudelta kumppanilta edellytimme vahvaa osaamista vastaanottaa siirtyvä henkilökunta ja huolehtia sen kehittämisestä jatkossakin, kertoo VR:n hallintojohtaja Pertti Saarela. - ISS rakentaa VR:lle palveluratkaisun, joka takaa VR:lle laadukkaat ja VR:n toiminta-alueet kattavat palvelut. Lisäksi ISS:n kokemus liikkeenluovutusprosessien läpivienneistä takaa siirtyvälle henkilökunnalle mahdollisuuden siirtyä ammattilaisina palveluyritykseen, jossa toimitila- ja kiinteistöpalvelut ovat ydintoimintaa, kertoo liiketoimintayksikön johtaja Pekka Salokangas ISS:stä. ISS Palvelut on yritys, joka tarjoaa kiinteistömarkkinoilla palveluratkaisuja kiinteistön koko elinkaaren kattavasti - suunnittelusta ja rakennuttamisesta kiinteistön käytön aikaisiin palveluihin. ISS Palvelut työllistää noin 14.000 työntekijää. Lisätietoja asiasta antavat: ISS Palvelut, liiketoimintayksikön johtaja Pekka Salokangas, puh. 0205 150 600 VR-Yhtymä Oy, hallintojohtaja Pertti Saarela, puh. 0307 20 800