ISS jatkaa tasaista kasvua

ISS Palveluiden vuoden 2005 liikevaihto kasvoi 27% 420 miljoonaan euroon. Liikevoittoprosentti oli 7,5%. Turvallisuuspalveluita kasvattivat etenkin Estera Oy:n yrityskauppa sekä Oulun Puhelin Oyj:n turvaliiketoiminnan ostaminen. Toinen voi-makkaasti kasvanut palvelu on tekniset palvelut, joka erotettiin vuoden vaihteessa omaksi liiketoimintayksiköksi. ISS on myös Suomen suurin yritysmuuttaja ostettuaan Grundellin muuttoliikkeen maaliskuussa alussa.

Kiinteistö- ja toimitilapalveluita tuottava ISS Palvelut jatkaa tasaista kasvuaan. Viime vuonna se oli yksi Suomen suurimmista työllistäjistä yksityisellä sektorilla: ISS työllisti 12 488 henkilöä 340 paikkakunnalla ympäri Suomea. Työsuhteista 88,4% oli pysyviä vuoden 2005 lopussa. Työntekijöistä 69% oli ollut ISS:n palveluksessa yli kaksi vuotta ja keskimääräinen työaika oli 6,8 tuntia vuorokaudessa. - Tuore tuottavuustarkastelu osoittaa, että kiinteistö- ja rakennusalalla on merkittävä vaikutus muiden toimialojen kokonaistehokkuuden kehityksessä ja sitä kautta koko kansantalouteen. Tutkimuksen mukaan alan tuottavuus on kehittynyt viime vuosina suomalaisen yleisen tuottavuuden keskivauhdissa. Tehokkuutta voidaan parantaa mm. panostamalla henkilöstön koulutukseen ja osaamiseen, kehittämällä ja käyttöönottamalla uutta teknologiaa sekä organisoimalla työtehtävien tuottamista ja hyödyntämällä palveluiden välisiä synergioita. ISS:n toiminnan perustana on laaja palveluvalikoima ja monipalveluratkaisut, joiden avulla pystymme mitoittamaan resurssit tehokkaasti ja vähentämään päällekkäisiä toimintoja sekä tarjoamaan henkilöstölle vaihtelevia työtehtäviä ja kokopäiväisiä työsuhteita. ISS Palveluiden tavoitteena on ylläpitää kannattava kasvu ja vahvistaa toimintaa kaikilla palvelusektoreilla, kertoo ISS Palveluiden toimitusjohtaja Matti Kyytsönen. Lisätietoja ISS Palvelut toimitusjohtaja Matti Kyytsönen, puh. 0205 141 400