ISS Suomi Oy:n Engel-Yhtymä Oy:n kauppa saatettu päätökseen

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa heti 4.8.2004 ISS Suomi Oy:n Engel-Yhtymä Oy:n kauppa saatettu päätökseen. Yhtiöistä muodostetaan ISS Palvelut Oy. Toimitusjohtajaksi Matti Kyytsönen. ISS Suomi Oy ja Engel-Yhtymä Oy:n omistajat solmivat 29.6.2004 sopimuksen, jonka perusteella Engel-Yhtymä Oy:n koko osakekanta siirtyy ISS Suomi Oy:lle. Kilpailuviranomainen on hyväksynyt kaupan 23.7.2004. Kauppa on saatettu päätökseen 3.8.2004 aikaisemmin sovitulla tavalla ja ehdoin. Palvelusopimukset ja niiden mukainen toiminta jatkuvat ennallaan ja keskeytyksettä. Engelin kehitys on ollut erinomainen niin toiminnallisesti kuin taloudellisesti. Engelin palveluksessa on noin 7.000 henkilöä. Vuonna 2003 Engelin liikevaihto oli 189 miljoonaa euroa. ISS:n palveluksessa Suomessa on noin 6.800 henkilöä. Vuonna 2003 ISS:n liikevaihto oli 205 miljoonaa euroa. Suomi valittiin maailmanlaajuisen ISS -konsernin vuoden 2003 parhaaksi maaksi. Engelin omistajat halusivat myydä yhtiön ja ISS Suomen omistajat halusivat ostaa sen. Molempia osapuolia tyydyttävän kaupan toteutumisen edellytyksenä ovat olleet seuraavat päätavoitteet: · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan palvelutarjontaa ja sen kehittämisedellytyksiä sekä resurssipohjaa. · yhdistämällä yhtiöt voidaan asiakkaille tuottaa aikaisempaa laajempia ja kilpailukykyisempiä palveluita ja palvelukokonaisuuksia. · yhdistämällä yhtiöt ja ottamalla käyttöön molempien yhtiöiden parhaat käytännöt lisätään toiminnan tehokkuutta ja tuottavuutta. · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan niiden kilpailukykyä nopeasti muuttuvilla, kehittyvillä ja kansainvälistyvillä markkinoilla. · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan niiden asemaa työvoimamarkkinoilla ja mahdollisuuksia tarjota monipuolisia työtilaisuuksia. Yhtiöiden toimintojen yhdistäminen toteutetaan siten, että nykyisistä organisaatioista muodostetaan uusi kokonaisuus, jonka nimeksi tulee ISS Palvelut Oy. Tavoitteena on, että uusi rakenne on valmiina vuoden 2004 loppuun mennessä. Matti Kyytsönen toimii 3.8.2004 alkaen sekä ISS Suomi Oy:n että Engel- Yhtymä Oy:n toimitusjohtajana. Ilkka Rantasalo on eronnut Engel-Yhtymä Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä 3.8.2004, mutta hän jatkaa ISS:n ja Engelin edustajana toimitusjohtajuuteen liittyneissä luottamustoimissa niiden toimikausien päättymiseen saakka. Ilkka Rantasalo on tehnyt erinomaista työtä Engelin johtamisessa ja kehittämisessä. ISS Suomi Oy Matti Kyytsönen toimitusjohtaja 0400 441 398 0205 151 330 matti.kyytsonen@iss.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/04/20040804BIT00010/wkr0001.pdf