• ISS Palvelut/

Lehdistötiedote 29.6.2004 ISS Suomi Oy ostanut Engel-Yhtymä Oy:n osakekannan. Yhtiöistä muodostetaan uusi kokonaisuus ISS Palvelut Oy. ISS Suomi Oy ja Engel-Yhtymä Oy:n omistajat ovat solmineet sopimuksen, jonka perusteella Engel-Yhtymä Oy:n koko osakekanta siirtyy ISS Suomi Oy:lle. Kaupan toteutumisen edellytyksenä on, että kilpailuviranomainen hyväksyy sen. Siihen saakka molempien yhtiöiden toiminnat jatkuvat ennallaan ja erillisinä. Palvelusopimukset ja niiden mukainen toiminta jatkuvat ennallaan ja keskeytyksettä. Engelin omistajat halusivat myydä yhtiön ja ISS Suomen omistajat halusivat ostaa sen. Molempia osapuolia tyydyttävän kaupan toteutumisen edellytyksenä ovat olleet seuraavat päätavoitteet: · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan palvelutarjontaa ja sen kehittämisedellytyksiä sekä resurssipohjaa. · yhdistämällä yhtiöt voidaan asiakkaille tuottaa aikaisempaa laajempia ja kilpailukykyisempiä palveluita ja palvelukokonaisuuksia. · yhdistämällä yhtiöt ja ottamalla käyttöön molempien yhtiöiden parhaat käytännöt lisätään toiminnan tehokkuutta ja tuottavuutta. · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan niiden kilpailukykyä nopeasti muuttuvilla, kehittyvillä ja kansainvälistyvillä markkinoilla. · yhdistämällä yhtiöt vahvistetaan niiden asemaa työvoimamarkkinoilla ja mahdollisuuksia tarjota monipuolisia työtilaisuuksia. Engelin kehitys on ollut erinomainen niin toiminnallisesti kuin taloudellisesti. Engelin palveluksessa on noin 7.000 henkilöä. Vuonna 2003 Engelin liikevaihto oli 189 miljoonaa euroa. ISS:n palveluksessa Suomessa on noin 6.800 henkilöä. Vuonna 2003 ISS:n liikevaihto oli 205 miljoonaa euroa. Suomi valittiin maailmanlaajuisen ISS -konsernin vuoden 2003 parhaaksi maaksi. Molempien yhtiöiden menestystekijänä on henkilökunnan huomiointi, ammattitaito ja jatkuva kehittäminen. Molempien yhtiöiden yrityskulttuureissa korostuu läheinen ja kiinteä yhteistyö asiakkaiden kanssa. ISS ja Engel toimittavat samoja tai toisiaan täydentäviä palveluita. Molempien yhtiöiden alueellinen organisaatio kattaa koko Suomen. Yhtiöiden toimintojen yhdistämisellä voidaan edelleen vahvistaa asiantuntemusta, osaamista ja kehitysresursseja sekä laajentaa palvelutarjontaa. Yhtiöiden toimintojen yhdistäminen toteutetaan siten, että nykyisistä organisaatioista muodostetaan yhdistämällä uusi kokonaisuus. Tässä yhdistämisvaiheessa tarkastellaan molempien yhtiöiden prosesseja ja muodostetaan parhaiden käytäntöjen pohjalta uuden organisaation toimintamallit. Uusi organisaatio muodostetaan huomioiden molempien yhtiöiden henkilökunta. Uuden yhtiön nimeksi tulee ISS Palvelut Oy. Tavoitteena on, että uusi rakenne on valmiina vuoden 2004 loppuun mennessä. ISS Suomi Oy Engel-Yhtymä Oy Matti Kyytsönen Ilkka Rantasalo toimitusjohtaja toimitusjohtaja 0400 441 398 0400 222 060 matti.kyytsonen@iss.fi ilkka.rantasalo@engel.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/29/20040629BIT00130/wkr0001.pdf